پاکبانی که خانه‌ مسکونی‌اش را وقف ترویج قرآن و مسجد کرد
کد خبر: 3745866
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

پاکبانی که خانه‌ مسکونی‌اش را وقف ترویج قرآن و مسجد کرد

«رحمان رسولی» پاکبان اهل بانه است که خانه مسکونی‌اش را با ارزش ۵۰۰ میلیون تومان وقف ترویج فرهنگ قرآن کریم و مسجد کرد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: رحمان رسولی پاکبان زحمت‌کش اهل شهرستانه بانه است که پس عمری تلاش برای کسب رزق حلال و زدودن غبار از چهره شهرش، ثمره زندگی ۶۱ ساله خود یعنی منزل مسکونی‌اش را وقف فعالیت‌های قرآنی کرد.

این ساختمان حدود ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد که برای ترویج فرهنگ قرآن کریم و امور مسجدی در بانه وقف شده است که برای اطلاع از چند و چون آن دقایقی را با این واقف نیک‌اندیش به گفت‌وگو نشستیم.

وی درخصوص نحوه آشنایی‌اش با وقف گفت: شخصاً اطلاعات زیادی درباره وقف نداشتم و فقط از طریق برخی تابلو‌های شهری با این سنت حسنه آشنا شدم و کنجکاو شدم تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنم.

این واقف نیک‌اندیش ادامه داد: متأسفانه چند سال قبل یکی از برادرانم فوت کرد و این اتفاق تکانی به من داد که زندگی همیشگی نیست و باید فکری به حال آخرت خود داشته باشیم و همواره به دنبال فرصتی برای ذخیره خیرات برای خود بودم که خوشبختانه با انجام این وقف احساس آرامش قلبی به من دست داده است. انشاالله که مورد قبول درگاه خداوند قرار گیرد و توانسته باشم خدمتی به مردم شهرم انجام دهم.

رسولی درباره دلایل انتخاب موضوع قرآن درباره موقوفه‌اش گفت: البته از ابتدا نیت من مسجد رسالت شهر بانه بود که با حضور در اداره اوقاف شهرستان و مشاوره با رئیس اداره و کارشناسان متوجه شدم موقوفات قرآنی در شهر بانه وجود ندارد، اینطور بود که تصمیم گرفتم نیت اجرای فعالیت‌های قرآنی را نیز در کنار مسجد به نیاتم اضافه کنم و از این بابت خوشحالم که بتوانم خدمتی به قرآن داشته باشم .

وی وقف را متعلق به همه افراد جامعه دانست و گفت: من سالهاست در شهرداری کار می‌کنم؛ امور خیریه پاکبان، کشاورز و دکتر نمی‌شناسد و همه باید طبق آیه قرآن برای رونق مساجد و قرآن و سایر نیات فعالیت‌های خیرخواهانه داشته باشند؛ من نیز از مال دنیا یک منزل داشتم که آن را وقف مسجد و قرآن کردم.

انتهای پیام

captcha