طرح «فجر قرآن» در مدرسه حاج جاسم بوشهری
کد خبر: 3749408
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

طرح «فجر قرآن» در مدرسه حاج جاسم بوشهری

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ ابراهیم مرادی با تاکید بر ضرورت فعالیت‌های مکمل آموزش قرآن در مدارس، از پخش صبحگاهی قرآن به همراه نکات اخلاقی در مدرسه حاج جاسم بوشهری خبر داد که دانش‌آموزان نیز از طریق قرآن‌های همراهشان آن را دنبال و تکرار می‌کنند که منجر به تقویت صوت و لحن آنها می‌شود.

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: متأسفانه مدارس در هفته فقط دو ساعت آموزش قرآن دارند که 10 نمره آن شفاهی و 10 نمره آن کتبی محاسبه می‌شود، لذا این فرصت مناسبی است تا مؤسسات از این ظرفیت استفاده کنند و طرح‌های قرآنی خود را در مدارس انجام دهند.

مرادی افزود: سال‌های پیش که مدیر مدرسه و مدیر مؤسسه قرآنی بودم، از این فرصت استفاده کردم و ساعات خالی دانش‌آموزان یا ساعت پرورشی را برای آموزش قرآن استفاده می‌کردم و در حیاط، سالن اجتماعات یا نمازخانه مدرسه به بچه‌ها قرآن یاد می‌دادیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز همین برنامه را مجدد پی‌گیری کردیم تا از سمت آموزش‌وپرورش در مدارس اجرا کنیم و مؤسسات قرآنی در بحث‌های آموزش قرآن، داوری مسابقات، استعدادیابی قرآنی به آموزش‌وپرورش کمک کنند. موسسات قرآنی به برگزاری مسابقات نیز کمک می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیان کرد: آموزش‌وپروش بوشهر یک مرکز فعال است و همیشه با مؤسسات قرآنی همکاری کرده‌ و کلاس‌های قرآنی را در مدارس اجرا می‌کند.

مرادی گفت: فعالیت‌های قرآنی در صبح‌گاه دبیرستان پسرانه حاج جاسم بوشهری ویژه است. مثلاً 250 جلد قرآن جیبی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، همچنین هر روز در مراسم صبح‌گاه، تلاوت صبحگاهی با عنوان فجر قرآن از طریق لوح فشرده‌ای پخش می‌شود و دانش‌آموزان از طریق قرآن‌های همراهشان آن را دنبال و تکرار می‌کنند. این روش در تقویت روخوانی و روان‌خوانی دانش‌آموزان موثر است، همچنین، امسال نیز تلاش داریم تا به جای صرفا تلاوت یک قاری در ابتدای صبح به صورت طرح فجر قرآن استفاده کنند.

انتهای پیام       

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۰:۰۷
0
0
سلام.
درود بر خبرنگار ایکنا که در آغاز بازگشایی مدارس خبر خوب و مرتبطی را تنظیم کردند
captcha