خط قرمز نقد؛ حفظ انسجام و اتحاد ملی/ رسانه‌ها مجال موج‌سواری به دشمن ندهند
کد خبر: 3749991
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

خط قرمز نقد؛ حفظ انسجام و اتحاد ملی/ رسانه‌ها مجال موج‌سواری به دشمن ندهند

گروه اجتماعی ـ حضرت علی(ع) بزرگ پرچمدار وحدت و انسجام میان مسلمانان در دوران حکومتشان بارها اعلام کردند که نقد حکومت و حتی مخالفت با آن تا آنجا پذیرفتنی است که باعث شکست اتحاد ملی نشود.

خط قرمز نقد؛ حفظ انسجام و اتحاد ملی/ رسانه‌ها مجال موج‌سواری به دشمن ندهند

به گزارش ایکنا از مازندران، این روزها کشور در حال آماده‌باش جهاد اقتصادی است و بی‌وقفه با رصد همه نوع تحرکات سیاسی و اقتصادی و نظامی به آرایش دفاعی مشغول است.

از سوی دیگر قوه قضائیه نیز با تمام وجود برای بازپس گیری حقوق مردم و بازگرداندن بیت‌المال در تلاش است تا به مردم اعلام کند این قوه وکیل مدافع حقوق ملت است و اجازه نخواهد داد برخی با سوء استفاده از جریانات اقتصادی بر شانه مردم پاگذارند.

چه خوب بود قوه قضائیه یک آیتم به عنوان پرونده مجرمین به ویژه مفاسد اقتصادی بزرگ در سایت خود تعبیه می‌کرد و مردم را در جریان روند پیشرفت پرونده‌های مجرمین قرار می‌داد تا شایعات درخصوص مجرمان پایان یابد و از طرفی میزان رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد قوه قضائیه دوچندان شود.

امروز می‌خواهیم درباره وحدت سخن بگوییم اما همه می‌دانیم برای تحقق وحدت به چیز واحدی نیازمندیم که محور وحدت باشد، در اسلام حبل الله همان محور واحدی است که همه مسلمین برای نجات خود باید به آن متمسک شوند. این حبل الله زمانی پیامبر رحمت(ص) بود و بعد از او ائمه هدی(ع) و امروز مقام معظم رهبری(حفظ الله) است. 

بی‌شک در فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امروز ایران و جهان؛ ریسمانی  محکمتر از  کشتی اهل بیت(ع) و در غیبت امام زمان(عج) ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای مسلمانان جهان نیست هر چند کتاب خدا به عنوان ثقل اکبر است اما همین کتاب خدا بدون توجه به علی(ع) در جنگ صفین موجب تفرقه و گمراهی شد و جنگ نهروان راه افتاد. کتاب خدا را باید با چراغ عترت خواند و عمل کرد تا در مغاک شیاطین گرفتار نشویم.

در این راستا نقش رسانه‌ها در ایجاد وحدت بسیار مشهود است؛ بد نیست یادی از سعدی کنیم که می‌گفت: هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد. امروز دشمن از بیان مشکلات و درگیری در جامعه، تعطیلی کارخانه، بروز گرانی و... لذت می‌برد امروز دشمن از بی‌اعتبار شدن ریال و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان خوشحال خواهد شد. امروز هر نویسنده و هر خبرنگار وقتی چیری را می نویسد باید توجه کند اگر این مطلب دشمن را امیدوار می‌کند موضوع را به طرز دیگری بیان کند و اجازه ندهیم دشمنان بر اندیشه و قلم‌مان موج سواری کنند.

ما در حال جنگ تمام عیار هستیم و فراموش نکنیم هر جنگی هزینه‌ای دارد در گذشته هزینه ما در جنگ سخت، خرید ادوات جنگی بود و ثروت‌مان را می‌دادیم به کشور دیگر تا شاید بتوانیم سیم خارداری را چند برابر قیمت با منت خریداری کنیم و بعد  می بایست هزینه جانی کنیم و سربازان و فرزندان این ملت را به جبهه ارسال کنیم تا بتوانند با استفاده از این ادوات دشمن را از کشور برانیم و این تجربه‌ای بود که در هشت سال جنگ تحمیلی با اتکال به خدا و ایثارگری‌های رزمندگان و تبعیت از رهبری توانستیم  دشمن را ناکام گذاریم.

اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و کافی است از همسایه نزدیکمان که وضعیت مالی مناسبی ندارد حمایت کنیم، کافی است حق مستضعفان و نیازمان را ادا کنیم، کافی است مالیات، خمس، زکات، فطریه و صدقه خود را به درستی ادا کنیم. در این صورت خواهید دید اگر فروش نفت هم  به صفر برسد باز دست دشمن در برابر عظمت این ملت کوتاه خواهد بود.

وحدت و همدلی و انسجام  رمز موفقیت هر ملت است و اجازه بدهید تا باهم  پای منبر مولا علی(ع)  بنشینیم تا از چشمه زلال وحی جانی تازه کنیم.

 حضرت علی(ع) بزرگ پرچمدار وحدت و انسجام میان مسلمانان در دوران حکومتشان بارها اعلام کردند که نقد حکومت و حتی مخالفت با آن تا آنجا پذیرفتنی است که باعث شکست اتحاد ملی نشود. حضرت می‌فرمایند: «من تا روزی مخالفت را برمیتابم که به صفوف به هم پیوسته اتحاد مردم لطمه‌ای وارد نشود و تشتّت در جامعه ایجاد نشود. اگر آنان به رأی سست و بی‌پایه خود اسرار ورزند و به هدفشان برسند و بتوانند مردم را گروه گروه کنند، آن روز نظم عمومی به هم می‌خورد و پایه‌های نظام سست می‌شود و جامعه به عقب برمی‌گردد و این آن چیزی نیست که بتوان آن را تحمل کرد.» 
از دیدگاه حضرت علی(ع) تفرقه، کینه‌توزی، دشمنی و یاری نکردن همدیگر، اصلی‌ترین عوامل شکست یک جامعه است. بنابراین اگر در جامعه‌ای این مشکلات رخنه کند، تباهی آن جامعه حتمی خواهد بود.

علی پاداشی

انتهای پیام

captcha