استقبال امارات از پیشنهاد سازمان ملل برای یمن
کد خبر: 3750290
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

استقبال امارات از پیشنهاد سازمان ملل برای یمن

گروه بین‌الملل ـ انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات از حمایت کشورش نسبت به پیشنهادهای سازمان ملل در خصوص مذاکرات جدید صلح در یمن خبرداد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البوابةنیوز؛ انور قرقاش  پس از دیدار با مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: امارات از پیشنهادات سازمان ملل درباره دور جدید مذاکرات صلح در یمن استقبال می‌کند.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر بر پایبندی امارات به انجام عملیات سیاسی به رهبری سازمان ملل متحد پس از شکست نشست ژنو تاکید کرد و افزود: ما از پیشنهادهای سازمان مل متحد برای انجام مذاکرات صلح جدید در یمن که به زودی انجام می‌شود، حمایت می‌کنیم.

گفتنی است: مذاکرات صلح قرار بود حدود دوهفته پیش با حضور نماینده سازمان ملل متحد در «ژنو» سوئیس برگزار شود که با ممانعت سعودی‌ها از سفر هیأت انصارالله لغو شد.

عربستان سعودی و امارات از فروردین‌ماه 94 با راه‌اندازی ائتلافی نظامی با همکاری چندین کشور، مناطق مختلف یمن را آماج حملات غیرانسانی قرار داده‌اند و در نتیجه این حملات تاکنون بسیاری از تأسیسات زیربنایی این کشور تخریب و قحطی و وبا در این کشور فقیر عربی شیوع پیدا کرده است.

انتهای پیام

 

captcha