افشای فریبکاری درباره سوریه در مستند آمریکایی
کد خبر: 3750357
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

افشای فریبکاری درباره سوریه در مستند آمریکایی

گروه بین‌الملل- یک مستند‌ساز و خبرنگار آمریکایی در فیلمی کوتاهT سعی کرده فریبکاری رسانه‌های آمریکایی درباره جنگ سوریه را برملا کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک؛ مستند کوتاهی با هدف مقابله با چالش تبلیغات دروغین تهیه کنندگان هالیودی درباره جنگ سوریه ساخته شده و اکنون  در شبکه‌های عمومی همچون «نتفلیکس» عرضه شده است.

رسانه‌های آمریکایی سالهاست که در جنگ‌های این کشور در دنیا، دست به کارهای تبلیغی به نفع دولت می‌زنند. به عنوان نمونه در دهه 1980 میلادی، رئیس‌جمهور وقت امریکا و رسانه‌های این کشور، جنگجویان افغان را که توسط آمریکا آموزش دیده بودند و بعدها به القاعده تبدیل شدند، مبارزان آزادی خطاب می‌کردند. اما وقتی نوبت به سوریه رسیده سطح فریبکاری این رسانه ها از جمله درباره گروه‌های تحت حمایت مالی غرب مانند کلاه‌سفید‌ها و ادعای نسل‌کشی اهل سنت به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

در جنگی که ویدئو‌های رسانه‌های اجتماعی باعث راه افتادن پویش‌هایی علیه آن شده و «سی ان ان» درباره کودکانی که ادعا می‌کند قربانی دولت سوریه هستند مرثیه‌سرایی می‌کند، برای مردم آمریکا دشوار است که اطلاعات صحیح را دریافت کنند.

مستند‌ساز و خبرنگار آمریکایی «دن کوهن» قصد دارد با مستند کوتاه 24 دقیقه‌ای خود با عنوان «فریب سوریه: القاعده به هالیود می‌رود» بسیاری از دروغ‌هایی که رسانه‌های غربی درباره جنگ سوریه منتشر کرده اند را برملا کند.

کوهن می‌گوید: آنچه مستند من سعی دارد انجام دهد این است که در برابر تبلیغات دروغینی که هر روزه در معرض آن هستیم بایستد. در سراسر رسانه‌های جدید و صنعت فیلم‌سازی ما تبلیغات شدیدی وجود دارد تا ذهن آمریکایی‌ها را برای جنگ در سوریه آماده کنند و این امر سالهاست که جریان دارد.

فیلم جدید کوهن بیشتر بر مستند پر هزینه «ناله هایی از سوریه» تولید «اچ. بی. او» تمرکز دارد که در نتفلیکس در دسترس است. کوهن می‌گوید: این فیلم در جشنواره ساندنس به نمایش درآمده و در سطح گسترده ای دیده شده است و این تازه یکی از چندین فیلمی است که فقط روی نتفلیکس وجود دارد.
 
وی با تاسف می‌گوید: افراد خوش‌قلب به راحتی تحت تاثیر این تبلیغات قرار می‌گیرند. آنچه فیلم من انجام می‌دهد این است که ماهیت واقعی شخصیت‌های مختلف دخیل در این صحنه رانشان دهد؛ تبلیغات دروغین خاصی که درباره ماهیت رویدادها و نقش آمریکا در آن به چشم می خورد افشا کند و نشان دهد هیچ نیت خیرخواهانه ای در پشت آنچه آمریکا در سوریه انجام می‌دهد نیست.
انتهای پیام
captcha