تجلیل از ۱۰ کتابدار نمونه کانون مساجد در همدان
کد خبر: 3765186
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

تجلیل از ۱۰ کتابدار نمونه کانون مساجد در همدان

گروه فرهنگی ـ مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ. هنری مساجد استان همدان عنوان کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از ۱۰ کتابدار نمونه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد این استان تقدیر خواهد شد.

تجلیل از 10 کتابدار نمونه کانون مساجد در همدان

حمیدرضا ناهیدی‌فر، مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با هفته کتاب برنامه‌های مختلفی در کانون مساجد دارد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در تعدادی از کانون‌های مساجد، طرح خوانش کتاب دفاع مقدس، امانت کتاب به خانواده مجاورین مساجد و برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران کانون‌های مساجد استان از برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

ناهیدی‌فر اضافه کرد: تجلیل از 10 کتابدار نمونه مساجد، برگزاری تور کتابخانه‌ای، تشکیل 12 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در کتابخانه کانون‌ها و تجلیل از مولفین و نویسنده کتاب‌های مسجدی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی با اشاره اینکه 55 هزار و 113 نفر عضو کتابخانه کانون‌های مساجد استان هستند، گفت: 293 کانون فرهنگی هنری، مجهز به کتابخانه مخزن‌دار و 191 کانون دارای کتابخانه باز است.

مدیر دبیر خانه کانون‌های مساجد استان همدان ادامه داد: از این تعداد 157 کتابخانه مخزن دار شهری و 137 کتابخانه مخزن دار روستایی است که 7 کتابخانه درجه یک و مابقی درجه 2 تا 5 هستند.

وی افزود: شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تألیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب خوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست و هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع رسانی قرار گرفته هرچند تکنولوژی جدید تحول عظیم و شگرفی در این عرصه ایجاد کرده است و کسی نمی‌تواند منکر این دگرگونی شود. 

ناهیدی‌فر بیان کرد: باید برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان بهترین حافظ و احیاء‌کننده تفکر و اندیشه‌های والا از هیچ کوششی فرو گذار نکنیم.

انتهای پیام

captcha