یمن؛ صحنه‌ای برای آزمون سلاح‌های غربی
کد خبر: 3769704
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

یمن؛ صحنه‌ای برای آزمون سلاح‌های غربی

گروه سیاسی ــ مسئول روابط خارجی شورای اجرایی انصارالله یمن گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا یمن صحنه‌ای برای آزمون سلاح‌های غربی شود؛ این جنگ یمن را به بدترین بحران و فاجعه انسانی در جهان رسانده است.

به گزارش ایکنا؛ مراسم گرامیداشت شهدا و کودکان مظلوم یمن با حضور هیئت «میثاق با شهدا» عصر روز گذشته، ۱۳ آذرماه، ساعت ۱۹ در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد. این مراسم با قرائت و تفسیر سوره مبارکه ماعون آغاز شد و با پخش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری، کلیپ‌هایی از مظلومیت یمنی‌ها و سخنرانی سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده سپاه قدس تهران همراه بود.

جنگ یمن یکی از بی‌منطق‌ترین جنگ‌ها
در ابتدای این مراسم، سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده سپاه قدس تهران گفت: جنگ یمن یکی از بی‌منطق‌ترین درگیری‌های عصر حاضر است، بحران یمن حتی از جنگی که بر ما تحمیل شد نیز بی‌منطق‌تر است. دولت بی‌کفایت یمن از ابتدا تا کنون شش جنگ را پشت سر گذاشته است. هرچند مردم یمن در این جنگ‌ها فقط با سلاح‌های شخصی از خود دفاع می‌کردند در عین حال دولت وقت که تمام امکانات را در اختیار داشت اما به فریاد مردم نرسید.

وی با اشاره به اینکه یک کشور خارجی بدون هیچ منطقی برای تسلط خودش در منطقه به‌ کشور یمن وارد شد و هم رئیس‌جمهور وقت یمن را بیچاره کرد و هم سبب فرار و خیانت‌اش به دولت یمن شد، گفت: این امر باعث شد تا دو نبرد نظامی و جنگی سخت‌تر از درگیری نظامی یعنی اختلال در اداره کشور در اوضاع جنگ بر این کشور وارد شود.
  قاآنی ادامه داد: نزدیک به چهار سال است که بحران یمن ادامه دارد و سعودی‌ها بلاهایی بر سر مردم یمن آوردند که حتی صهیونیسم در طول تاریخ انجام نداده است. ما از این جنگ ناراحت بودیم و هستیم اما خداوند شرایطی ایجاد کرد تا دست این خیانت‌کاران برملا شود تا جهانیان بفهمند که این‌ها چه جانورانی هستند و برای جنگ با نیروهای مردمی از هیچ اسلحه‌ای دریغ نکردند و بمباران آن‌ها در جنگ‌های قبل بی‌سابقه بوده‌ است.

تحریم مانع مقاومت نمی‌شود
سردار قاآنی گفت: با وجود همه تهدیدها و تحریم‌هایی که آل‌ سعود در حق یمن اعمال کرده است، باز هم مردم مؤمن و باانگیزه یمن ایستادگی کرده و از کشور و دینشان محافظت کردند. آن‌ها امکانات اولیه را هم در اختیار نداشتند اما در فرصتی کم به آموزش و ساخت سلاح‌های روز پرداختند و امروز قوی‌ترین موشک‌ها را در اختیار دارند.

وی افزود: کسانی که شعله‌های این جنگ را برافروختند، امروز چاره‌ای نداشته و حتی سلاح‌هایی را که مخفیانه به‌دست آوردند با تلاش‌های انصارالله در فرصت کوتاهی از دست دادند. تا کنون هیچ جنگی نبوده که در یک دوره سه ساله این تعداد شناور جنگی در دریا مورد اصابت قرار گیرد اما نیروهای انصارالله این موفقیت را به‌دست آوردند. این موفقیت‌ها نشان از پیشرفت اسلام و مقاومت در دنیا دارد که اگر این ایستادگی و مقاومت نبود موفقیتی هم در کار نبود؛ این نبرد، جنگ مظلومان قهرمان است‌.
جانشین سردار سپاه قدس تهران گفت:  یمنی‌ها توانستند ثابت کنند که اگر در مسیر حق و دین خدا حرکت کرده و همه دنیا از دولت مخالف، حمایت کنند؛ باز هم پیروز خواهیم شد. این مقاومت سبب نگرانی معاندان از قدرت اسلام شده است و قدرت در منطقه باقی خواهد ماند و این امری طبیعی است. زیراکه ایستادگی و مقاومت فرد مسلمان که پنج بار در روز وضو می‌گیرد، رو به قبله می‌ایستند و از خداوند می‌خواهد که او را به صراط مستقیم، هدایت و راهنمایی کند؛ چنین نتیجه‌ای را نیز خواهد داشت.
وی گفت: این‌ مظلومان مدافع شرف و عزت خودشان هستند و می‌توانند اثبات کنند که اگر جنگ بر آن‌ها تحمیل شده، چگونگی پایان جنگ را دیگران نمی‌توانند تعیین کنند. ما نیز از این ملت قهرمان حمایت و دعا می‌‌کنیم تا با سرافرازی از این جنگ بیرون بیایند و فصل جدیدی از دفاع و تسلط مقاومت بر هر قدرتی را اثبات کنند.
در ادامه این مراسم عدنان قاسم القفلة، مسئول روابط خارجی شورای اجرایی انصارالله یمن در باره نبرد علیه یمن که نزدیک به چهار سال است ادامه دارد، گفت: این جنگ به سطح بالایی از خصومت رسیده باید گفت که از همه ابزارهای نظامی در این نبرد استفاده شده است و در این کشور اقسام جنگ‌ها اعم از  رسانه‌ای، اقتصادی، روانی و جنگ نرم نیز در حال جریان است.

یمن صحنه‌ای برای آزمون سلاح‌های غربی

قاسم القفله افزود: دشمنان ما تلاش می‌کنند تا یمن صحنه‌ای برای آزمون سلاح‌های غربی شود. این جنگ یمن را به بدترین بحران و فاجعه انسانی در جهان رسانده است. سازمان ملل اعلام کرده است که 24 میلیون نفر از مردم یمن نیاز به کمک دارند، 17 میلیون نفر با قحطی روبه‌رو هستند، 10 میلیون نفر به آب نیاز دارند و 4 میلیون نفر نیز آواره هستند.  لذا ما در برابر یک فاجعه انسانی قرار داریم که جهان نظیرش را به خود ندیده است.

مسئول روابط خارجی شورای اجرایی انصارالله یمن گفت: فرودگاه‌ها، بنادر، گذرگاه‌ها بسته و صادرات و واردات متوقف شده و بانک مرکزی نیز در یمن وجود ندارد که همه این‌ها ملت یمن را نیازمند یاری و مساعدت کرده است. قسمتی از یمن در همسایگی با عرب‌های هم پیمان با صهیونیست‌ها است که در تلاش هستند تا یمن را از داخل نابود کنند. آل‌ سعود از فرهنگ قرآنی ما می‌ترسد، فرهنگی که باعث شده تا انصاراللّه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم سر دهند.

مسئول روابط خارجی شورای اجرایی انصارالله یمن با بیان اینکه مؤمنان کسانی هستند که در برابر استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایستاده‌اند گفت: لازم است کنار هم بایستیم زیرا مؤمنان یاور یکدیگر هستند و تا زمانی که خطر را احساس می‌کنند، آماده مقابله هستند.
وی با بیان اینکه مؤمنان قدرت خود را از خداوند متعال می‌گیرند، گفت: اگه 20 نفر صابر باشید بر 200 نفر غلبه خواهید کرد. دشمن می‌خواهد مسلمانان را در جهل قرار دهد و با فرهنگ ما بجنگد.

وحدت ملت ایران و یمن سابقه هزار ساله دارد

مسئول روابط خارجی شورای اجرایی انصارالله یمن افزود: همیاری ملت ایران و یمن سابقه هزار ساله دارد و اکنون نیز باید از یکدیگر حمایت کنیم و به تفرقه‌افکنی دشمن گوش ندهیم زیرا روابط تاریخی، مذهبی و اسلامی داریم و علاوه بر این قدمت تاریخی ما خدا، قرآن و حتی رهبری مشترک که از رهبری امام علی(ع) نشئت گرفته است، داریم. اما دشمن تلاش می‌کند ما را از یکدیگر جدا کند تا بتواند بر ما تسلط یابد.

قاسم القفله تصریح کرد: از دانشگاهیان می‌خواهم تا این سوابق تاریخی و مشترکات ما را ثبت کنند تا همگان از آن‌ها با خبر شوند.
وی در پایان گفت: از جمهوری اسلامی برای برگزاری این جلسه تشکر می‌کنیم و ان‌شاءالله این مراسم فرصتی برای گشایش و ارتباط بین دو ملت و افزایش نگاه ما به تاریخ باشد زیراکه این نخستین گام در وحدت اسلامی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی‌ قمی، مبلغ و فعال دینی در رابطه با نامه ۶۹ امام علی(ع) در نهج‌البلاغه در ادامه این جلسه بیان کرد:  این نامه از امام علی(ع) به یکی از اصحاب گرانقدرشان به نام «حارث همدانی» است که ۲۰ موعظه تربیتی و اخلاقی دارد.
وی گفت: یکی از کارهای با ارزشی که حضرت علی(ع) انجام می‌داد این بود که دعاها، نامه‌ها و خطبه‌ها را به نام اصحابشان می‌خواندند تا نام این عزیزان در طول تاریخ جاودان و باقی بماند، به‌طور مثال دعایی که ما در شب‌های جمعه می‌خوانیم، دعای امام علی(ع) است که به نام دعای کمیل معروف است.

تمسک به قرآن
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: موعظه اول حضرت علی(ع) در این خطبه «تمسک علی‌القرآن» است، که به ریسمان قرآن چنگ بزنیم این آیه شکایت قرآن و رسول خدا از بی‌مهری ما است که قرآن میان ما مهجور است. حضرت در این خطبه قرآن را به سه بخش تقسیم می‌کند و در ابتدا از ما می‌خواهد از قرآن درخواست نصیحت داشته باشیم و به آیات موعظه توجه کنیم، بخش دیگر از آیات، احکام است که باید مورد توجه قرار گیرد و حلال قرآن را حلال و حرام آن را حرام بدانیم و سومین بخش آیات این کتاب الهی ایمان داشتن به داستان‌های قرآنی است که داستان ۲۷ نفر از انبیاء در آن آمده است لذا باید آنها را بخوانیم و عبرت بگیریم.

تلاوت، اولین مرحله انس با قرآن
وی ادامه داد: انس با قرآن در چند مرحله باید انجام بگیرد که اولین مرحله تلاوت و لازمه آن یادگیری قرآن است. در آموزشگاه‌های ما از دوران ابتدایی تا دانشگاهی درس قرآن و زبان عربی آموزش داده می‌شود اما متأسفانه الان بیشتر دانشجویان ما روخوانی ساده قرآن را هم بلد نیستند. یک جاسوس انگلیسی برای انجام مأموریتش در ایران بخاطر اینکه شناخته نشود مجبور شد که کل قرآن را با ترجمه یاد بگیرد اما برخی از دانشجویان ما عربی نماز را هم نمی‌توانند صحیح بخوانند.
حسینی تصریح کرد: در هفته چقدر قرآن می‌خوانیم؟ قرآن مختص به ماه رمضان نیست، حالات انبیاء را ببینید و با خود مقایسه کنید. مرحله سوم انس با قرآن، تأثیر قرآن در روح و جان انسان است. سفارش شده آیات پایانی سوره حشر را بخوانید زیراکه می‌فرماید اگر قرآن را برکوه نازل می‌کردیم، خاشع می‌شد. حال بر ما چه تأثیری دارد؟ گاهی یک آیه سرنوشت آدمی را عوض می‌کند.
وی افزود: مرحله بعدی این انس، درک و فهم آیات است، در سطح تهران چند جلسه مفید تفسیر قرآن وجود دارد؟ این جلسات بسیار کم هستند زیراکه طالب ندارند. همه این مراحل مقدمه عمل به قرآن است که نکند دیگران در عمل به قرآن بر شما پیشی بگیرند. آموزش قرآن محدودیت مکانی، زمانی، جنسیتی و استادی ندارد. پیامبر خدا همه محدودیت‌ها را برداشته است. پیامبر ما در جامعه‌ای به رسالت رسید که احدی نوشتن بلد نبود لذا وضعیت ما در زمینه قرآن باید خیلی بهتر از این باشد.

علم سلطنت می‌آورد
 این کارشناس مذهبی بیان کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: علم سلطنت، قدرت و حکومت می‌آورد و هر که علم داشته باشد بر دیگران حکومت می‌کند و هرکه نداشت دیگران بر او حکومت می‌کنند. این جریان در تحریم‌های اخیر نیز مشخص شده است که دانشمندان ما کاری کردند تا دیگر نیازی به آمریکا نداشته باشیم اما در زمینه علم که کشور آمریکا دستور عدم ورود مسلمانان به کشور را صادر کرد ناراحت شدیم زیراکه به علمشان نیاز داریم.

سه تعریف از دنیا
حسینی با اشاره به دومین موعظه این حکمت گفت: حضرت علی(ع) در این حکمت می‌فرماید: از گذشته دنیا برای آینده دنیا عبرت بگیر، زیرا تمام دنیا مثل هم است و آخر و اول آن به هم وصل و در نهایت از شما جدا می‌شود. سؤالی برای همه پیش می‌آید که چرا دنیا را مذمت می‌کنیم و از خوبی‌های آن نمی‌گوییم؟ یکی از بزرگان در پاسخ به این سؤال گفت «از این دنیا که اهل بیت(ع) می‌فرمایند به آن دل نبندید سه تعریف می‌شود بیان کرد. اولین معنا آفرینش الهی یعنی آسمان، جنگل، زمین و دریا باشد که خود خداوند خلق کرده، دوم کسب‌وکار است که در احادیث از کسب‌وکار به معنای عزت یاد شده در قرآن نیز ۱۱بار به‌جای کلمه کسب‌وکار از کلمه عزت استفاده شده است. پس تنها معنای سوم یعنی وابسته و اسیر دنیا شدن باقی می‌ماند که تنها این بخش مذمت شده است».
وی در پایان بیان کرد: مجلس امشب به کشور یمن اختصاص دارد که مردمی مظلوم دارد و خدا را شاکریم که آبروی این شجره خبیثه آل‌ سعود در جهان رفت.
یادآور می‌شود، تجلیل از مجاهدان یمنی به پاس رشادت‌هایشان و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.


انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا رنجبرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۳:۳۲
0
0
بسیار عاااااااالی بود .
با تشکر از شما عزیزان همیشه فعال در صحنه.
captcha