جشن فارغ‌التحصیلی بانوان قرآنی در فیلیپین+عکس
کد خبر: 3770650
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
ایران برگزار کرد؛

جشن فارغ‌التحصیلی بانوان قرآنی در فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل ـ جشن فارغ‌التحصیلی نخستین گروه از قرآن‌آموزان دارالقرآن بانوان رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین، طی مراسمی در این مرکز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ این مراسم شامگاه پنج‌شنبه (پانزدهم آذرماه) با حضور محمد تنهایی، سفیر ایران در فیلیپین، محمد جعفری ملک، رایزنی فرهنگی ایران در مانیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین ساجد رئیس کالج بین‌المللی المصطفی شعبه مانیل، عبدالنعیم سلیمان رئیس دارالقرآن محمد رسول الله(ص) مسجد «آبی» فیلیپین، جمعی از اساتید قرآن دارالقرآن یاد شده، قاریان قرآن فیلیپینی، تعدادی از ایرانیان مقیم و قرآن‌آموزان دارالقرآن خواهران(بانوان) رایزنی فرهنگی ایران در مانیل در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی  برگزار شد.

این برنامه به طور همزمان با ارتباط اینترنتی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاء الدین مکی، رئیس دارالقرآن بین‌المللی اروپا مستقر در فرانسه، «عبدالحمید کاظمی»، قاری و مدرس قرآن و «سرور کاظمی»، هماهنگ‌کننده برنامه‌های آموزش بین‌المللی قرآن در تهران همراه بود.

تلاوت قاری روشندل فیلیپینی

مراسم قرآنی رایزنی فرهنگی ایران در مانیل با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط «محمد شهاوی آرامپونی»، قاری روشندل فیلیپینی آغاز و در ادامه مناجات امام علی(ع) در قالب دعای کمیل قرائت شد.

سپس رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین سخنرانی کرد و گفت: بیش از یک‌ سال است از زمان تأسیس دارالقرآن خواهران رایزنی فرهنگی می گذرد. با توجه به نیاز و لزوم توسعه آشنایی با قرآن کریم سرکار خانم تندیس تقوی همسر رایزن فرهنگی مسئولیت این کار مهم را بر عهده گرفت و از تعدادی از خواهران مسلمان که در میان آن‌ها یکی از تازه مسلمانان نیز دیده می‌شد برای آغاز به کار آموزش قرآن دعوت به عمل آمد، تعداد داوطلبان یادگیری قرآن که در آغاز شش تا هفت نفر بودند به تدریج افزوده شد و هم اکنون این تعداد به 15 نفر رسیده است.

شامگاه پنج‌شنبه؛ میعادگاه قرآن‌آموزان

محمد جعفری ملک افزود: قرآن‌آموزان هر هفته پس از اتمام مراسم دعای کمیل گرد هم آمده و به یادگیری روخوانی قرآن کریم به عنوان دوره مقدماتی آشنایی با قرآن همت گزیدند. ورود دارالقرآن بین‌المللی اروپا به مراحل تدریس قرآن نشاط و تحرک خاصی به این محفل بخشید و عامل برگزاری جلسات رفع اشکال از طریق ارتباطات مستقیم اینترنتی شد. از سوی دیگر آزمون‌های متعدد و رفع اشکال نیز از مراحل آموزشی مؤثر در زمینه تقویت یادگیری قرآن‌آموزان بود که اجرا و پیگیری شد.

قرآن؛ راهنمایی برای دنیا و آخرت

سخنران بعدی رئیس دارالقرآن بین‌المللی اروپا مستقر در فرانسه بود که از طریق ارتباط مستقیم و آنلاین مطالبی را بیان کرد و گفت: قرآن تنها برای جهان آخرت نیست و برای دنیای ما نیز مفید است و اهمیت و عظمت قرآن در آن است که تصویری کامل از زندگی و دنیای دیگر ما را در بر دارد.

حجت‌الاسلام مکی قرآن را برکتی دانست که برای بشر آمده است تا او را راهنمایی کند و در پایان آرزو کرد که توفیق استفاده از این برکت برای همگان به ویژه دست اندرکاران امور قرآنی حاصل شود.

جشن فارغ‌التحصیلی بانوان قرآنی در فیلیپین+عکس

عبدالحمید کاظمی، قاری و مدرس قرآن کریم  نیز که خود در طول دوره آموزش قرآن از طریق ارتباط اینترنتی همواره حامی تداوم آموزش قرآن در مانیل بود، از تهران و از طریق ویدئو پروژکتور و پخش مستقیم مطالبی را ایراد کرد و قرآن را پیام نهایی پیامبر بزرگ اسلام (ص) برای بشریت نامید که تضمین‌کننده موفقیت و سعادت انسان است.

«سرور کاظمی»، هماهنگ‌کننده برنامه‌های آموزش بین‌المللی قرآن در تهران دیگر سخنران مراسم بود که طی ارتباط آنلاین، مطالبی را بیان و ابراز امیدواری کرد قرآن‌آموزان پس از اتمام این دوره به سوی تکمیل بیشتر اطلاعات قرآنی خود و توجه به مفاهیم قرآن سوق داده شوند.

جایگاه کلام وحی در نهج البلاغه

در ادامه، رئیس کالج بین‌المللی المصطفی شعبه مانیل به جایگاه قرآن در نهج البلاغه پرداخت و گفت: امام علی(ع) در خطبه‌های 221، 222 و 223 نهج البلاغه مطالب مهمی را درباره قرآن بیان کرده که لازم است آن را خوانده و در زندگی خود مورد استفاده قرار دهیم.

سید حسین ساجد در پایان سخنان کوتاه خود یادگیری و مطالعه قرآن و سپس انتقال آن به پیروان دیگر ادیان از جمله مسیحیان و یهودیان را وظیفه مسلمانان دانست.

جشن فارغ‌التحصیلی بانوان قرآنی در فیلیپین+عکس

سفیر ایران در فیلیپین نیز طی سخنانی ضمن تبریک به قرآن‌آموزان فارغ التحصیل و قدردانی از رایزنی فرهنگی ایران در مانیل به خاطر برگزاری مراسم گفت: آنچه امشب رخ داد برای همه ما یک رحمت محسوب می‌شود و امیدوارم اتفاق امشب عاملی برای نزدیکی بیشتر ما به قرآن شود.

ضرورت درک لایه‌های درونی آیات

محمد تنهایی خطاب به بانوان قرآنی فارغ التحصیل گفت: توصیه من به خواهران قرآن‌آموز این است که از لایه‌های درونی قرآن آگاهی یافته و به این ترتیب آیات وحی را بهتر درک کنند.

در پایان، زینب هاویر از بانوان قرآن‌آموز نیز به نمایندگی از فارغ التحصیلان قرآنی گفت: از سوی خود و به نمایندگی از دوستان و همکلاسان قرآن‌آموز از رایزن فرهنگی ایران، سرکار خانم تقوی و همه دوستانی که به طریقی این دارالقرآن را مورد حمایت قرار دادند، تشکر می‌کنم، ما زبان عربی را نمی‌دانستیم و با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دست اندر کاران دارالقرآن، با قرآن آشنا شدیم.

هاویر رسیدن به خلوص را از جمله مراحلی دانست که لازم است قرآن‌آموزان به آن دست یابند و از خداوند بزرگ رسیدن به درجه خلوص را برای همگان خواستار شد.

بنا بر این گزارش، توزیع گواهینامه‌های پایان دوره مقدماتی قرآن و اهدای هدیه به بانوان قرآن‌آموز پایان‌بخش مراسم قرآنی رایزنی فرهنگی ایران در مانیل بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha