پیکر 72 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد کشور شد
کد خبر: 3771656
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

پیکر 72 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد کشور شد

گروه جهاد و حماسه ــ پیکر پاک و مطهر 72 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس با استقبال مردم شهیدپرور از مرز شلمچه به خاک کشور منتقل شدند.

پیکر 72 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد کشور شد/ ورود 46 شهید از مرز مهران

به گزارش ایکنا، این شهدا در عملیات رمضان، کربلای- پنج و تک دشمن در اواخر جنگ تحمیلی عراق ضد ایران به شهادت رسیدند که اخیراً در مناطق عملیاتی توسط گروه‌های تفحص در خاک عراق شناسایی شدند.

پیکرهای مطهر این شهیدان با برگزاری آئینی بر روی دوش عشایر بسیجی اهل سنت منطقه گچین بندرعباس به نمایندگی از ملت ایران از گذرگاه مرزی شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شدند.

سردار سرتیپ پاسدار «محمد باقر‌زاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، امروز (سه‌شنبه) در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد حضور بسیجیان اهل‌سنت هستیم که از «گچین» بندرعباس برای استقبال از این شهدای والامقام به شلمچه آمدند.

وی افزود: پیکر چهار شهید عراقی در میان شهدای ایرانی وجود دارد که در لشکر «بدر» بودند و در عملیات «کربلای پنج» به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، با اشاره به محل تفحص پیکر شهدا، گفت: پیکر‌های شهدا در جزیره «عجراویه» که نزدیک‌ترین نقطه به «بصره» است؛ تفحص شدند.

وی ادامه داد: پیکر‌های شهدای عراقی قرار است بعد از اعزام به مشهد مقدس به عراق منتقل و در «نجف» و «کربلا» تدفین شوند.

سردار باقرزاده اظهار کرد: پیکر‌های مطهر ۴۶ شهید تازه تفحص شده نیز هفته آینده از مرز «مهران» وارد ایران و با استقبال مردم این خطه تشییع و تدفین می‌شوند.

انتهای پیام

captcha