کاهش 50 درصدی اعتبارات ردیف شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3772316
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
شنیده‌‌های غیررسمی از بودجه 98؛

کاهش 50 درصدی اعتبارات ردیف شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه سیاسی ـ براساس اعلام یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، با توجه به شنیده‌ها در لایحه بودجه سال 98، مبلغ 500 میلیارد ریال برای ردیف شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نظر گرفته شده است.

کاهش 50 درصدی اعتبارات ردیف شورای توسعه فرهنگ قرآنیبه گزارش ایکنا، قرار است طی روزهای آینده حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، لایحه بودجه سال 98 کل کشور را تقدیم مجلس کند؛ لایحه‌ای که به گفته محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با روش عملیاتی و مبتنی بر عملکرد تهیه شده و در یک جلد همه طرح‌هایی را که باید به بخش خصوصی واگذار شود مشخص شده تا هیچ کس از رانت اطلاعاتی بهره‌مند نشود.

همچنین نوبخت در مراسم رونمایی از این لایحه، که 15 آذرماه برگزار شد، پایداری بودجه در مقابل شوک‌ها و تحریم‌ها را از ویژگی‌های بودجه ۹۸ بیان کرد.

اما به گفته یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی، در لایحه بودجه سال آینده در ردیف مربوط به اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی اعتبار 500 میلیارد ریالی از سوی دولت در نظر گرفته شده که با نگاهی به اعتبارات این ردیف در قانون بودجه سال جاری، متوجه کاهش 50 درصدی این رقم می‌شویم.

البته ذکر این نکته ضروری است که در لایحه بودجه سال جاری نیز دولت هرچند اعتبارات این بخش را در ردیفی مستقل قرار داده بود، اما با کاهش 60 درصدی در مقایسه با سال 96، مبلغ آن را از هزار میلیارد ریال به 400 میلیارد ریال تقلیل داده بود؛ کاهشی معادل 60 درصد که با پیگیرهای نمایندگان مجلس به ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصر‌الله پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز، این مبلغ به همان رقم 100 میلیارد تومان بازگشت.

حال باید منتظر ماند و دید این خبر واقعیت دارد یا نه و در صورت صحت، واکنش مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن به آن چه خواهد بود و آیا باز هم با رایزنی‌ها شاهد تغییر این اعتبارات خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha