اعتراض کارکنان مسلمان آمازون به شرایط کاری
کد خبر: 3772535
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

اعتراض کارکنان مسلمان آمازون به شرایط کاری

گروه بین‌الملل – روز گذشته کارکنان شاغل در شرکت آمازون در مینیاپلیس آمریکا در اعتراض به شرایط دشوار کاری و کمبود زمان برای اقامه نماز دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری وکس؛ «خدره ابراهین» مهاجر سومالیایی 28 ساله ساکن مینیاپلیس آمریکا، دو سال است که برای شرکت آمازون کار می‌کند.
او باید 5 بار در روز نماز بخواند اما می‌گوید چون آمازون در حال اجرای طرح بسته‌بندی سریع است، نمی‌تواند وقتی برای نماز اختصاص دهد.

او برای نماز از زمان‌های برنامه‌ریزی برای استراحت خود استفاده می‌کند اما استفاده از زمان استراحت باعث می‌شود که امتیاز کاری کم شود و در خطر اخراج قرار بگیرد. 
 
وی افزود: من برای تامین هزینه خانواده خود به این کار نیاز دارم و تا جایی که می‌توانم سخت کار می‌کنم اما شما نمی‌توانید زیر این فشار کاری دوام بیاورید. مسئولان شرکت فکر می‌کنند ما ربات هستیم نه انسان.

گفته می‌شود بیشتر 3 هزار کارگر شاغل در این شرکت در منطقه مینیاپلیس، اصالتا از شرق آفریقا و اکثرا اهل اتیوپی، جیبوتی،سومالی و کنیا هستند.

«ایلهان عمر» نخستین زن مسلمان راه یافته به کنگره آمریکا که اصالتاً سومالیایی است در راهپیمایی علیه شرایط سخت کاری در آمازون به همراه جمع زیادی از کارکنان شاغل در این شرکت در مینیاپلیس در تظاهراتی شرکت کرد.

آمازون روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای اطمینان یافتن از برخورد عادلانه و محترمانه با کارکنان خود، تلاش می‌کند.
انتهای پیام
captcha