برگزاری مراسم شبی با قرآن در تونس
کد خبر: 3772546
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
با حضور قاری ایرانی انجام شد؛

برگزاری مراسم شبی با قرآن در تونس

گروه بین‌الملل ـ به همت رایزنی فرهنگی ایران در تونس، مراسم شبی با قرآن با حضور محمدحسن موحدی، قاری ممتاز ایرانی و جمعی از علما، فرهیختگان، استادان دانشگاه و ایرانیان مقیم تونس در محل رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در بخش آغازین این برنامه، محمد اسدی‌موحد، وابسته فرهنگی كشورمان در تونس، به فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: در ایران به برکت انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای به نشر معارف دینی و قرآنی شده است.

وی برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن در ایران، حمایت از مراکز آموزشی و تفسیر قرآن، فعالیت دانشکده‌های قرآنی، ترویج شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی قرآنی و نشر کتب و آثار قرآنی را نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها دانست.

اسدی‌موحد در ادامه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را در ایران منحصر به فرد دانست و گفت: مسابقات قرآن در ایران از نظر کمی و کیفی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین از ویژگی‌های ممتاز فعالیت‌های قرآنی در ایران به برگزاری مسابقه در چندین رشته از جمله حفظ، قرائت، تجوید، تفسیر و مفاهیم قرآنی پرداخت و گفت: از دیگر امتیازات این رقابت‌ها برگزاری مسابقات حفظ مختص نابینایان و روشندلان جهان اسلام و همچنین بخش مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان است که از خصوصیات منحصر به فرد مسابقات قرآنی در ایران به شمار می‌آید.

بخش بعدی این مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم و قرائت ابتهالات و ادعیه‌های قرآنی از جانب محمدحسن موحدی برگزار شد.

از برنامه‌های دیگر این مراسم قرائت قصیده و شعر درباره اهمیت قرآن از طرف بحری العرفاوی، شاعر تونسی، بود.

همچنین شیخ فرهاد، از علما و شیوخ تونس، در اهمیت قرآن و ضرورت توجه به معارف قرآنی برای نسل جوان صحبت کرد و از تجارب سفر خود به ایران و دیدار از شهرهای قم و مشهد گفت.

وی در ادامه با گفتن اینكه مسابقات قرآن در ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست، بیان كرد: از فرصت‌هایی که خداوند به من عنایت کرد، سفر به جمهوری اسلامی ایران در ماه مبارک رمضان بود که در آنجا به چشم خود شاهد بودم که چگونه ایرانیان به قرآن و نشر معارف قرآنی، تلاوت و قرائت قرآن اهتمام می‌ورزند.

توفیق بن عامر، رئیس مرکز مطالعات تصوف از دانشگاه تونس، هم با بیان سخنانی اظهار كرد: ایرانیان در امور عرفانی، معنوی و هنری در جهان سرآمدند.

احمد الطویلی، نویسنده بزرگ و متفکر تونسی، نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌های علمی و هنری از جمله در بخش تألیف کتب، موسیقی ارزشی و اخلاقی، تئاتر و سینما و در زمینه قرآن و معارف قرآنی در جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

captcha