مجروحیت خبرنگار العالم در غزه حین پخش زنده
کد خبر: 3772548
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

مجروحیت خبرنگار العالم در غزه حین پخش زنده

گروه بین‌الملل ـ خبرنگار شبکه خبری العالم، براثر شلیک نظامیان اشغالگر صهیونیست در هنگام ارتباط زنده با شبکه مجروح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «العالم»؛ اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه خبری العالم، براثر شلیک نظامیان اشغالگر صهیونیست در هنگام ارتباط زنده با شبکه مجروح شد، نظامیان صهیونیست سعی داشتند با هدف گرفتند تیم خبری العالم مانع از پوشش خبری تظاهرات بازگشت شوند.

بر اساس تصاویر زنده منتشرشده از شبکه خبری العالم، خبرنگار این شبکه در حالی که لباس مخصوص خبرنگاری بر تن داشت و به راحتی از سوی نظامیان صهیونیست قابل تشخیص بود هدف گلوله پلاستیکی قرار گرفت و زخمی شد.

راهپیمایی بازگشت دیروز(23 آذرماه) به درخواست گروه‌های فلسطینی در نوار غزه برگزار شد و اشغالگران صهیونیست پیش از این نیز تیم‌های خبری و امدادی در نوار غزه را هدف قرار داده بودند.

اقدام نظامیان صهیونیست درحالی است که خبرنگاران حاضر در صحنه‌های درگیری و حتی جنگ از مصونیت بین‌المللی برخوردارند و نباید از سوی نظامیان مورد هدف قرار گیرند.

فلسطینی‌ها از 30 مارس 2018 به طور منظم در تظاهرات مسالمت‌آمیز که نزدیک دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغال شده فلسطین در سال 1948 تجمع کرده و خواستار بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و شکست محاصره غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی این تظاهرات را با توسل به خشونت و با تیراندازی مستقیم و استفاده از گازهای سمی و اشک‌آور سرکوب می کند؛ در این سلسله تظاهرات 228 شهروند به شهادت رسیدند که از آن میان جنازه 10 شهید بازداشت شده و در دفاتر وزارت بهداشت فلسطین به ثبت نرسیده است. 22 هزار نفر نیز مجروح شدند که حال 460 نفر از آنها وخیم است.

انتهای پیام
captcha