لزوم واگذاری طرح‌های پژوهشی خراسان‌شمالی به دانشگاه‌ها
کد خبر: 3772587
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

لزوم واگذاری طرح‌های پژوهشی خراسان‌شمالی به دانشگاه‌ها

گروه اجتماعی-استاندار خراسان‌شمالی گفت: باید همه بخش‌ها علم‌محور باشند و پیوند بین دانشگاه‌ها افزایش یابد و طرح‌های پژوهشی استان به دانشگاه‌ها واگذار شود.

لزوم واگذاری طرح‌های پژوهشی خراسان‌شمالی به دانشگاه‌ها

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، شجاعی، استاندار خراسان شمالی ظهر امروز 24 آذرماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار استان در دانشگاه پیام نور بجنورد اظهارکرد: باید دانشگاهیان خراسان‌شمالی نقشه راه کاربردی شدن پژوهش را ارائه دهند

وی با تاکید بر اینکه جلسات اجرایی مشترک بین بخش خصوصی و دانشگاه برای تقویت ارتباط علم و صنعت برگزارشود، افزود:علم و صنعت و بخش اجرا باید در کنار هم قرار گیرند تا اقتصاد علم محور برپایه تحقیقات و پژوهش داشته باشیم.

شجاعی ادامه داد: باید بودجه های تحقیقاتی استان برای چند مسئله اولویت دار مردم به شکل متمرکز تخصیص یابد تا از فعالیت‌های پژوهشی پراکنده و کم اثر اجتناب شود.

به گفته وی هر ساله باید یک یا دو طرح در اولویت پژوهش قرار بگیرد و اعتبار لازم را دریافت کند تا به سرانجام برسد و بتوان دردی از در های استان را کاهش داد، نمی توان تمام طرح ها را با اعتبار اندک پیش برد و نتیجه مناسبی نیز بدست نیاورد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی عنوان کرد: باید فعالیت های پژوهشی به دانشگاه ها واگذار شود و اعتبارات آن نیز تخصیص یابد تا طرح کامل به مرحله اجرا برسد و زمانی که ارتباط بین مراکز آموزش عالی و صنعت پررنگ تر شود می توان نتایج پژوهش را حس کرد.

به گزارش ایکنا نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی از امروز در دانشگاه پیام نور بجنورد افتتاح شد و تا پنج شنبه ۲۹ آذرماه برای بازدید عموم دایر است.

گفتنی است ۳۵ دستگاه اجرایی، صنایع و بخش خصوصی در بیش از ۷۰ غرفه آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشته اند.

انتهای پیام

captcha