ورود آستان قدس رضوی به حوزه‌ اقتصادی خراسان‌شمالی
کد خبر: 3777931
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

ورود آستان قدس رضوی به حوزه‌ اقتصادی خراسان‌شمالی

گروه اقتصادی - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌شمالی از ورود جدی استان قدس به حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان خبر داد.

ورود آستان قدس رضوی به حوزه‌های مختلف اقتصادی خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، مجید پورعیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی امروز، 12 دی ماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بحث ورود آستان قدس برای سرمایه‌گذاری و ساماندهی بخش‌های مختلف اقتصادی با برگزاری یک جلسه کارشناسی با حضور قائم مقام این مجموعه انجام شد.
وی با بیان این که تیم اقتصادی استان بسیارعملیاتی در این قضیه ورود کرده است، گفت: این جلسه، مصوبات بسیار خوبی در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، تولیدات دامی و گیاهی، افزودن چرخه تبدیل گیاهان دارویی به اسانس، هم چنین عمرانی و شهرسازی، بازار خرد داشت.
وی گفت:در حوزه تولید شیر و محصولات لبنی استان و برای بهره برداری بهینه از تولیدات لبنی استان، مقرر شد میزان تولید واحدهای لبنی استان به مجموعه آستان قدس اعلام شود تا با برنامه ریزی، این تولیدات را با برند آستان به بازار عرضه کنند و در زمینه تولید گوشت قرمز هم مقرر شد که طرح توجیهی استان برای این مجموعه ارسال شود.
پورعیسی عنوان کرد: در خصوص نیاز استان به خرید گوشت منجمد مقرر شد کارهای ارزی مربوط توسط استان انجام و مجموعه آستان قدس به عنوان عامل، واردات را برای استان به عهده بگیرد و همچنین برای توسعه تولید محصولات شتر در استان و به ویژه در اسفراین، جلساتی کارشناسی بین آستان قدس رضوی و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شود.
وی افزود: با توجه به این که بحث تولید سیمان در مجموعه سمنگان هم منتفی شده است، قرار شد همین مجموعه برای تولید و بسته بندی اسانس گیاهان دارویی مورد استفاده قرار گیرد و با ارسال مدارک لازم سازمان صنعت، معدن، تجارت استان با هدف تسریع در روند کارها در بازه زمانی ۱۵روزه، مجوزهای لازم را صادر کند.
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی گفت: توسعه مجموعه گلخانه ای اسفراین به 10 هکتار، بهره مندی از ظرفیت آستان قدس رضوی برای صادرات محصولات باغی استان، بررسی نحوه ورود آستان قدس در سرمایه‌گذاری مجتمع گلخانه‌ای امام رضا(ع) شهرستان مانه و سملقان، ساخت 600 واحد مسکونی توسط شرکت عمران و توسعه آستان قدس با تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد مجتمع‌های بین راهی در سه نقطه از محورهای ارتباطی خراسان شمالی به تشخیص تیم کارشناسی آستان قدس، فروش صنایع دستی استان در مشهد یا شهرهای دیگر دارای فروشگاه آستان قدس نیز از دیگر مصوبات مهم این جلسه بود.
انتهای پیام

captcha