سامان‌دهی و افزایش چشم‌گیر تشکل‌های قرآنی در همدان پس از انقلاب
کد خبر: 3782738
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
فراز چهلم/۲

سامان‌دهی و افزایش چشم‌گیر تشکل‌های قرآنی در همدان پس از انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس دارالقرآن استان همدان بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی به‌صورت پراکنده و بدون نظارت هیچ نهادی انجام می‌گرفت اما اکنون تشکل‌های قرآنی تحت نظارت اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت فعالیت منسجمی دارند.

سامان‌دهی و افزایش چشم‌گیر تشکل‌های قرآنی در همدان پس از انقلابغلامرضا فرهادی‌مژده، رئیس دارالقرآن استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ‌انقلاب اسلامی ایران همواره دستاورد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته است که یکی از آن حوزه‌ها حوزه قرآن است.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی 242 تشکل قرآنی در سطح استان راه‌اندازی شده است، افزود: تأسیس 46 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، راه‌اندازی 42 خانه قرآن شهری و 154 خانه قرآن روستایی از جمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه قرآن است.
فرهادی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی به صورت پراکنده، جسته و گریخته و بدون نظارت هیچ ارگان و نهادی انجام می‌گرفت اما اکنون تشکل‌های قرآنی تحت نظارت اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت فعالیت منسجمی دارند.

برگزاری دوره‌های تربیت معلم و مدرس قرآن
رئیس دارالقرآن استان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن یکی دیگر از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی پیش‌دبستانی قرآن، برگزاری دوره‌های آموزشی قرائت و مفاهیم عمومی قرآن، برگزاری دوره‌های تخصصی قرائت، تجوید، صوت و لحن و مفاهیم تخصصی از جمله این موارد است.
وی با اشاره به اینکه اکنون بیشتر روستای‌های استان خود معلم و مدرس قرآن دارای مجوز هستند، گفت: یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه قرآن، برگزاری دوره‌های تربیت معلم و مدرس قرآن است.
فرهادی با اشاره به اینکه در استان بالغ بر هزار و 500 نفر معلم قرآن و 30 مدرس قرآن تربیت شده است، ابراز کرد: تربیت کادر تخصصی معلم قرآن از اهداف برگزاری دوره تربیت مدرس است.
رئیس دارالقرآن استان همدان ادامه داد: برگزاری دوره‌های تربیت داور قرآن و حلقه‌های تفسیر قرآن کریم، برگزاری دوره‌های زندگی با قرآن و سبک زندگی قرآنی از دیگر ثمرات انقلاب اسلامی در حوزه قرآن است، گفتنی است در استان 3 مدرس دوره‌های سبک زندگی قرآنی تربیت شده است.
وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف قرآن و نهج‌البلاغه از دیگر ثمرات این انقلاب قرآنی است که از این میان می‌توان به مسابقه اخ‌القرآن، غدیر تا غدیر و مسابقه صاعد 1 و 2 اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha