همدان؛ یکی از ۷ استان فعال کشور در فعالیت‌های فرهنگی ـ دینی بانوان
کد خبر: 3789407
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

همدان؛ یکی از ۷ استان فعال کشور در فعالیت‌های فرهنگی ـ دینی بانوان

گروه فرهنگی ـ رئیس جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان همدان اظهار کرد: این استان به‌عنوان یکی از ۷ استان فعال کشور در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دینی جمعیت بانوان معرفی شد.

جمعیت بانوان فرهیخته همدان جزء 7 استان فعال کشور شدشبنم هادیان، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: استان همدان به‌عنوان یکی از 7 استان فعال کشور در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دینی جمعیت بانوان معرفی شد.
هادیان با بیان اینکه ارائه و اجرای طرح‌های خوب و عملی توسط این مجموعه باعث کسب رتبه برتر در کشور توسط جمعیت استان شده است، گفت: جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان از سال ۹۱ به صورت رسمی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: این جمعیت در شهرستان همدان دارای 35 عضو ثابت است که همگی در حوزه کاری و تحصیلی خود شاخص و گرانقدر هستند، گفتنی است با راه‌اندازی جمعیت بانوان فرهیخته دینی در شهرستان‌های کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند و فامنین تعداد اعضا در استان به بیش از 200 نفر رسیده است.
این مشاوره خانواده اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان در ۴ کارگروه «خانواده و افزایش جمعیت، تعمیق باور‌های دینی و عفاف و حجاب، تحقق شعار سال و رسانه وفضای مجازی» در حال فعالیت است.
هادیان ابراز کرد: تعداد زیادی از بانوان عضو جمعیت، افرادی هستند که پس از مکاتباتی که مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با ادارات و سازمان‌ها جهت شناساندن جمعیت و همچنین دعوت از بانوان توانمند آن ادارات برای حضور در جمعیت بانوان انجام دادند، وارد جمعیت بانوان شده‌اند.
این مشاور خانواده بیان کرد: جهت هویت بخشی و معرفی هرچه بیشتر جمعیت بانوان استان کارهای زیادی انجام گرفته است که از این میان می‌توان به مکاتبه مدیر کل محترم سازمان تبلیغات اسلامی با ادارات و سازمان‌های مختلف جهت معرفی جمعیت بانوان اشاره کرد.

اجرای طرح مجاهدت بزرگ
وی ادامه داد: دیدار با مسئولان رده بالای استان، حضور رئیس جمعیت بانوان در جلسات مختلف با هماهنگی مدیرکل ‌اداره‌کل تبلیغات اسلامی، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی ویژه بانوان استان، ارائه طرح‌های شاخص و پیگیری در به ثمر نشاندن طرح‌ها و ارتباط و تعامل با مشاوران امور بانوان ادارات از دیگر اقداماتی است که در حوزه هویت بخشی به جمعیت بانوان استان انجام گرفته است.
این مدرس دانشگاه اشاره‌ای به طرح‌های کاربردی و ایده‌های اصلی خرد جمعی بانوان فرهیخته استان داشت و بیان کرد: بنابر بر نظر سنجی های صورت گرفته در جلسات جمعیت بانوان در کار گروه های مختلف مبنی بر رصد آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در شروع هر سال و نظر سنجی از اعضا جهت ارائه راهکار، چند طرح به تصویب رسید.
هادیان بیان کرد: آموزش مفاهیم دینی برای مربیان و مدیران مهدهای کودک به منظور انتقال به کودکان، این طرح به‌عنوان یکی از شاخص‌های اعتباری هرسال برگزار می‌شود، همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و تاب‌آوری با رویکردی کاهش طلاق در مدارس متوسطه دوم دخترانه از جمله طرح‌های است که توسط این مجموعه اجرایی شده است.
وی گفت: طرح فرهنگسرا‌های مسجدی با هدف مهم، برقراری ارتباط بیشتر خانواده ها با فضای معنوی مساجد و برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی هنری و مهارتی ویژه بانوان خانه دار، طرح دختر ماه به مناسبت تولد حضرت معصومه‌(س) با معرفی دختران نمونه در شاخه‌های مختلف، معرفی و نقد و بررسی کتاب و برگزاری دوره‌های آموزشی در یک اردوی یک روزه از دیگر برنامه‌های جمعیت بانوان در استان است.
این کارشناس حوزه خانواده از طراحی و ساخت اپلیکیشن چشم سوم با موضوعیت زنان، معرفی زوجین متقاضی وام تامین جهیزیه به دفتر آستان قدس رضوی، اجرای طرح دختران باز مانده از ازدواج، با برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغین با موضوع واسط گری در ازدواج و... معرفی موسسات و کانون‌های فعال در امر ازدواج آسان خبر داد.
هادیان گفت: جمع‌آوری و چاپ کتاب از اربعین تا ظهور به مناسبت اربعین حسینی، برگزاری جشنواره حجاب و عفاف با موضوعات پوشاک اجتماعی، دعوت به شرکت در برنامه های مختلف صدا و سیمای مرکز همدان به عنوان کارشناس برنامه و حضور اعضا جمعیت بانوان به‌عنوان سخنران مدرس کارگاه و پاسخگوی سوؤالات در جلسات و کارگاه‌ها و موکب‌های اربعین حسینی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این مجموعه است.
وی اشاره‌ای به طرح‌های پیشرو برای سال آینده داشت و عنوان کرد: برگزاری دوره آموزشی تغذیه سالم ویژه مدیران مدارس، اجرای طرح آموزش مهارت‌هایی زندگی و تاب آوری در مدارس متوسطه دوم کل استان و تهیه جزوه آموزشی تغذیه سالم ویژه مبلغین طرح امین مدارس از برنامه‌هایی است که توسط این مجموعه در سال آینده اجرایی خواهد شد.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان همدان از دعوت از تشکل‌ها و کانون‌های زیرمجموعه ورزش و جوانان و بهزیستی و هم‌سویی در برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و معرفی طرح‌های ارائه شده در جشنواره حجاب و عفاف به تولیدکنندگان خارج از استان در سال‌های آینده خبر داد.
هادیان بیان کرد: طرح مجاهدت بزرگ با همکاری دفتر تاریخ شفاهی و سپاه استان به منظور شناسایی و معرفی زنان مجاهد دهه 30 تا 70 کار ویژه ای است که به مناسبت 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در قالب چاپ یک کتاب انجام خواهد گرفت.
این مشاوره خانواده در پایان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان و اعضا جمعیت بانوان فرهیخته استان همدان که با تفکر جهادی در تشکیل یک جبهه فرهنگی واحد در به ثمر نشستن آرمان‌های امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری نقش مهمی داشتند نهایت تشکر را مبذول داشت.
انتهای پیام

captcha