موانع واحدهای تولیدی همدان برطرف می‌شود
کد خبر: 3792960
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

موانع واحدهای تولیدی همدان برطرف می‌شود

گروه اجتماعی ـ رییس سازمان برنامه و بودجه همدان با بیان اینکه شرایط تولید سخت شده است و تولیدکنندگان مشکلاتی دارند، گفت: با همکاری بانک‌ها و تولیدکنندگان موانعی که عامل تعطیلی واحدهای تولیدی شده است، برطرف می‌شود.

موانع واحدهای تولیدی همدان برطرف می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان به نقل از ایرنا، سید اسکندر صیدایی رییس سازمان برنامه و بودجه همدان روز یکشنبه 5 اسفند در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همدان افزود: با برگزاری جلسات این کارگروه بخش زیادی از مشکلات تولید کنندگان برطرف شده است و با بازگشت واحدهای تولیدی تعطیل شده به چرخه اقتصاد استان، اشتغال افزایش می یابد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه تاکنون 53 جلسه استانی ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده است گفت: در این راستا 86 مصوبه اجرایی و 48 مصوبه هم در حال پیگیری است.
حمیدرضا متین در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه گروه از طرف این سازمان، مدیریت برنامه ریزی و استانداری همدان، کار نظارت بر واحدها و مصوبات این نهاد را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه از مصوبات اجرایی شده تاکنون یک طرح با مشکل مواجه شده است، ادامه داد: این طرح انحراف هزینه داشته که مجری آن با برطرف کردن انحرافات باید اصلاحات لازم را انجام دهد.

 پرداخت 900 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی
متین اضافه کرد: سال گذشته 6هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت شد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری 900 میلیارد ریال تسهیلات به واحد های تولیدی پرداخت شده است و چهار هزار میلیارد ریال نیز طرح نیز در دستور معرفی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: جهت رونق تولید، از محل تسهیلات اشتغال روستایی نیز تسهیلات استفاده شده است و به دلیل سود کم این تسهیلات، تولید کنندگان تمایل دارند تسهیلات را از این طریق دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات در چارپوب اشتغال روستایی پرداخت شده است بیان کرد: واحدهای صنفی بیشتر از صنعت از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha