انقلاب اسلامی توسعه همه‌جانبه بشریت را طلب می‌کند
کد خبر: 3793693
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

انقلاب اسلامی توسعه همه‌جانبه بشریت را طلب می‌کند

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان تمدن‌سازی اسلامی را استمرار بعثت پیامبر خدا(ص) ذکر کرد و یادآور شد: بعثت پیامبر اسلام برای بشریت بود و انقلاب اسلامی نیز توسعه همه‌جانبه بشریت را طلب می‌کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 7 اسفندماه در همایش «40 سالگی انقلاب اسلامی و تعالی فرهنگی و سیاسی» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با تبریک میلاد بانوی بزرگ عالم بشریت و اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امیدواریم این روز منشا خیر و برکت معنوی اسلام برای آحاد مختلف جامعه باشد.

وی در ادامه به نگاه تمام اندیشمندان دنیای بشر و متفکران مسلمان نسبت به تحول عظیم انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی امیدهای بسیار روشنی برای جامعه ما گشوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیانگر افق‌های روشن برای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی به هیچ عنوان با گذشته تاریخ معاصر کشور در عرصه‌های سیاست، فرهنگ و اقتصاد قابل مقایسه نیست.

آیت‌الله فلاحتی به بی‌سوادی 70 درصدی مردم ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی لجام‌گسیختگی فرهنگی در جامعه مشهود بود؛ ضمن اینکه در عرصه سیاست وابسته بودیم.

وی با اشاره به اهداف بلند انقلاب اسلامی، بیان کرد: تمدن‌سازی اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی است و این تمدن‌سازی در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه سبک زندگی باید اتفاق بیفتد، اما تا رسیدن به این مقصد فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ایجاد تمدن عظیم انسانی را بر پایه اسلام دانست و خاطرنشان کرد: قرار است تمدن عظیم اسلامی و انسانی پایه‌گذاری شود و بشر در سایه این تمدن بتواند از حکومت‌های سلطه‌طلب نجات پیدا کند؛ ضمن اینکه اندیشه‌ها بتوانند به عرصه‌های انسانی بپردازند.

آیت‌الله فلاحتی تمدن‌سازی اسلامی را استمرار بعثت پیامبر خدا(ص) ذکر کرد و یادآور شد: بعثت پیامبر اسلام برای بشریت بود و انقلاب اسلامی نیز توسعه همه‌جانبه بشریت را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی تمام امکانات خود را بسیج کرده است، متذکر شد: دشمن جنگ سخت، جنگ نرم و آپارتاید رسانه‌ای را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته است.

امام جمعه رشت به ایستادگی انقلاب اسلامی با تمام قوا در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر اشاره کرد و گفت: در جنگ هشت ساله، دشمن نتوانست به هدف خود برسد و پس از آن جنگ عظیم نرم را علیه نظام اسلامی راه‌اندازی کرده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 توسط امام راحل پس از بررسی‌های همه‌جانبه، بیان کرد: امام(ره) با پذیرش قطعنامه مذکور توانست ایران را از شرایط بحران‌زده نجات دهد.

وی به گفتار برخی از افراد مبنی بر پذیرش جام زهر دیگر اشاره کرد و گفت: آنها که به دنبال جام زهر دیگری هستند، با اندیشه‌های ناب امام(ره) و مقام معظم رهبری آشنایی ندارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با بیان اینکه بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی امام خمینی(ره) بود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد کلمه اسلامی را همراه خود دارد و تمام تفکرات در این دانشگاه باید بر پایه اسلام فاطمی(س) و علوی(ع) باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در دانشگاه‌هاست،‌ یادآور شد: دانشجوی ما باید سیاست را بفهمد، زیرا فرد با بصیرت می‌داند از بحران‌ها چگونه عبور کند، اما سیاست‌زدگی درست نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به صدور انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز دنیا به این باور رسیده که فرهنگ لیبرالیسمی نجات‌دهنده بشریت نیست و این یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. اکنون در چهل سالگی انقلاب عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم و اهداف روشنی در پیش رو داریم.

انتهای پیام

captcha