مذمت تخریب منابع طبیعی و قداست امر درخت‌کاری
کد خبر: 3797251
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

مذمت تخریب منابع طبیعی و قداست امر درخت‌کاری

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر حرام بودن تخریب و ضایع کردن منابع طبیعی، اظهار کرد: در روایات فراوانی بر مقدس بودن امر درختکاری تأکید شده است.

مذمت تخریب منابع طبیعی و قداست امر درختکاریبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد دوشنبه، بیستم اسفند در دیدار با مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان که به‌مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: تخریب منابع طبیعی، ضایع کردن و از بین بردن آن حرام است.
وی با اشاره به این‌که در قرآن به صیانت از منابع طبیعی سفارشات زیادی شده است و ما انسان‌ها باید در حفظ آن کوشا باشیم، بیان کرد: طبق روایات، شکستن شاخه درختی از درختان، به مانند شکستن بال فرشتگان است.
آیت‌الله میرعمادی اهمیت و ارزش‌های منابع طبیعی را وصف‌ناشدنی دانست و گفت: درخت‌کاری یک امر مقدس است که اجر و پاداش فراوانی دارد این در حالی‌است که در روایات فراوان بر قداست امر درخت‌کاری تأکید شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان لزوم حفظ منابع طبیعی را ضرورتی انکارناپذیر دانست و افزود: وظیفه ما در رابطه با حفظ منابع طبیعی فرهنگ‌سازی است و تا زمانی که فرهنگ‌سازی نکنیم به مانند این است که کاری را انجام نداده‌ایم.
امام جمعه خرم‌آباد به کاشت هر ساله درخت مثمر توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این عمل ایشان، باید الگویی برای همه ما باشد.

انتهای پیام

captcha