پوشش سبز شهری با تأسی از فرهنگ اسلامی‌ احیا می‌شود
کد خبر: 3798349
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
شهردار تهران:

پوشش سبز شهری با تأسی از فرهنگ اسلامی‌ احیا می‌شود

‌گروه جامعه ــ شهردار تهران با بیان اینکه با تأسی از فرهنگ و آئین اسلامی خود به محیط زیست و زیست مؤمنانه در تمامی برنامه‌های شهری توجه داریم، گفت: یکی از راه‌های تولید اکسیژن کاشت و جلوگیری از تخریب درختان عمومی است که این موضوع در شورای شهر و شهرداری تهران پیگیری می‌شود.

پیروز حناچی، شهردار تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به تأکیدات دینی و قرآنی در مورد محیط زیست و اهمیت به طبیعت، گفت: در آموزه‌های اسلامی و براساس آیات قرآن کریم یکی از مواهب و نعمت‌های خداوند در آخرت و یکی از ویژگی‌های بهشت وجود درخت در آنجاست. پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز ضمن آنکه خودشان به کاشت درختان و زراعت اقدام می‌فرمودند، به نگهداری و حفاظت از این نعمت‌های الهی نیز تأکید داشتند.
 
وی ادامه داد: در روایات آمده است که پیامبر گرامی اسلام (ص) شکستن شاخه درختان را به شکستن بال فرشتگان تشبیه کرده‌اند و همین تأکیدات باعث شده که بسیاری از بزرگان دین ما به اهمیت درختکاری تأکید و خود نیز به درختکاری اهتمام داشته باشند.

شهردار تهران در ادامه به دستور مقام معظم رهبری در سال ۹۳ به شهرداری و شورای شهر تهران درخصوص احیای باغات شهر و جلوگیری از تخریب آن‌ها اشاره کرد و افزود: بعد از دستور رهبر معظم انقلاب، اقدامات ما برای احیای درختان شهر تهران آغاز شد و یکی از اقداماتی که به تازگی در این خصوص انجام شده است، توقف احداث برج‌باغ‌ها و مدیریت و برنامه‌ریزی آن‌ها در مکان دیگری بود.
 
حناچی تصریح کرد: شورای شهر تهران به تازگی این موارد را تبدیل به ضابطه کرده است. تلاش می‌کنیم که باغاتی را هم حتی با انگیزه اقتصادی شکل دهیم و با ایجاد انگیزه برای صاحبان باغات تهران آن‌ها را حفظ کنیم و از تخریب‌شان جلوگیری کنیم. در این خصوص راهکار‌های جدیدی مورد توجه قرار گرفت و تلاش شد تا این روند اصلاح شود.

انتهای پیام
captcha