آمریکا در رأس حامیان تروریسم قرار دارد/ تورم و نوسانات قیمت؛ دو مشکل عمده کشور
کد خبر: 3803312
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

آمریکا در رأس حامیان تروریسم قرار دارد/ تورم و نوسانات قیمت؛ دو مشکل عمده کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در حال حاضر جامعه با دو مشکل عمده تورم و نوسانات قیمت روبه‌رو است که هیچ یک از اقلام ثبات قیمت ندارند بنابراین این مسئله مهم‌ترین وظیفه مسئولان است که باید با روحیه جهادی کار کنند.

آمریکا در راس حامیان تروریسم قرار دارد/ تورم و نوسانات قیمت؛ دو مشکل عمده کشوربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز، ۲۴ فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: آمریکا و استکبار جهانی در راس حامیان تروریسم قرار دارد و با توجه به اقدام اخیر رئیس جمهور این کشور، گویا ترامپ قصد دارد که در صف اول مخالفت با عقلانیت بشری، اولین‌ها را رقم بزند و این در حالی است که خود او اولین مبارز با جامعه بشری در تمام جوامع شناخته می‌شود.
وی ادامه داد: ایران خواستار صلح و دوستی بوده و اگر ترامپ پای خود را از خاورمیانه بیرون بکشد ایران با هیچ کشوری خصومت و مشکلی نخواهد داشت و یقین داریم که هیچ یک از جوامع بین‌المللی این اقدام ترامپ را نخواهند پذیرفت.
شعبانی با اشاره به اینکه بسیاری از سیاست‌مداران آمریکا هم این اقدام ترامپ را شایسته ندانستند، بیان کرد: عملکرد ترامپ به قدری سطحی و نامتعارف بود که بسیاری از دولت مردان آمریکا هم نسبت به این اقدام عکس‌العمل نشان داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران، یک نیروی رسمی در کشور است، تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را در طول تاریخ بی سابقه دانست.
امام جمعه همدان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و زحمات ستاد مدیریت بحران و مسئولین در بحران سیل افزود: اگر چه سیل، صدمات و خسارات زیادی را برای مردم به خصوص حواشی شهر و کشاورزان به وجود آورد اما باید به جنبه مثبت آن مانند رفع کمبود آب و رونق کشاورزی توجه کرد زیرا بلایای طبیعی غیرقابل پیش بینی و جلوگیری هستند.
وی تصریح کرد: وقوع سیل موجب شد که مسئولان برای رفع مشکلات روانی و اقتصادی مردم آسیب دیده توجه بیشتری به خصوص در حواشی شهر داشته باشند اگر چه تا کنون مسئولان و نیروهای اعزامی از جمله سپاه، ارتش، بسیج، هلال احمر و کمیته امداد به خوبی عمل کرده و من قدردان آنها هستم.

مشکلات اقتصادی؛ اولین مسئله مهم در رأس امور کشور
شعبانی در رابطه با شعار اقتصادی سال‌جاری خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در یک جنگ اقتصادی قرار داریم که برای مقابله و نجات از آن مسئولان باید مدیریت جهادی داشته باشند و مسئله شعار سال یعنی رونق تولید را جدی بگیرند چرا که اولین مسئله مهم در راس امور کشور مشکلات اقتصادی است که متاسفانه گریبان‌گیر جوانان جامعه شده است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اضافه کرد: فرصت‌ها را باید ساخت و نباید منتظر رسیدن آنها باشیم همانطور که در چند سال پیش برای خرید سیم‌خار دار هیچ یک از کشورها با ایران همکاری نمی‌کرد اما به همت مدیریت جهادی مدیران اکنون اسرائیل هم نمی‌تواند با ایران مقابله کند.
نماینده ولی فقیه استان همدان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نباید سال جدید را سال تهدید‌ها تلقی کنیم بلکه سال ۹۸ سال فرصت‌ها است و این فرصت‌ها باید توسط مدیران و مسئولان به دور از هر گونه تنش و اختلاف در راستای توسعه اقتصادی و نفع مردم باشد.
شعبانی بیان کرد: در حال حاضر جامعه با دو مشکل عمده تورم و نوسانات قیمت روبرو است که هیچ یک از اقلام ثبات قیمت ندارند بنابراین این مسئله مهم‌ترین وظیفه مسئولان است که باید با روحیه جهادی کار کنند.
وی اظهار کرد: ارزش تمام قدرت‌ها و منصب‌ها گذرا است و قطعا چهارسال دیگر افراد دیگری جای من و دیگر مسئولان خواهند بود و ارزش این ریاست‌ها به میزان خدمت‌گزاری من و شما به مردم است.
امام جمعه همدان در پایان گفت: اگر کسی توانست این فرصت ریاست‌ها را غنیمت شمارد و به مردم خدمت کند از ارزش و جایگاه والایی برخوردار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha