رشد ۳۰ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی همدان
کد خبر: 3804505
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

رشد ۳۰ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به برگزاری مسابقات کتبی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با شرکت ۹۸۰ نفر گفت: امسال با رشد ۳۰ درصدی شرکت‌کنندگان در این مسابقات روبه‌رو بودیم.

رشد 30 درصدی شرکت کنندگان جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی همدانسیماسادات لاری، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مسابقات کتبی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با شرکت 980 نفر از دانشجویان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.
لاری با بیان اینکه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در ۶ بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 650 دانشجو، 50 استاد و 280 نفر از کارمندان در این دور از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بخش کتبی این دور از مسابقات در مرحله دانشگاهی روز گذشته، 27 فروردین‌ماه در سه بخش دانشجویان، اساتید و کارکنان روز گذشته برگزار شد.
لاری گفت: شرکت‌کنندگان بخش کتبی جشنواره قرآنی، در 9 رشته شامل آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان قرآنی و سبک زندگی قرآنی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه امسال آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است، گفت: سال گذشته حدود 700 نفر در جشنواره قرآنی ثبت‌نام کردند که امسال این تعداد به 980 نفر رسیده است.
لاری ادامه داد: بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآنی نیز در 14 رشته 10 و 9 اردیبهشت ماه به صورت شفاهی برگزار خواهد شد، 4 بخش پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری خردادماه ‌برگزار خواهد شد، قابل ذکر است ثبت نام در 4 رشته بیان شده تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شده است.
وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی همدان 4 حافظ کل و 40 حافظ 1 تا 30 جز وجود دارد، گفت: علاوه بر جشنواره قرآنی، در راستای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر دانشجویان به قرآن، طرح حفظ یک جز در حال برگزاری است که به کسانی‌که بتوانند حافظ یک جز شوند هدیه نقدی به مبلغ 300 هزار تومان اهدا می‌شود.

قرآن‌پژوهان ابعاد مختلف قرآن را از این کتاب الهی استخراج کنند
لاری اشاره‌ای به افتخارات دانشگاه در دوره قبل جشنواره داشت و ابراز کرد: در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی توانست 5 رتبه برتر در بخش دانشجویان، اساتید و کارکنان را کسب کند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی همدان میزبان بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت است، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کلاس‌های آموزشی خوبی با حضور اساتید مجرب در رشته‌های مختلف قرآنی در راستای توانمند‌سازی دانشجویان برای حضور در مسابقات انجام گرفته است.
لاری با بیان اینکه خواهران سهم بالایی از شرکت‌کنندگان در جشنواره را تشکیل داده‌اند، گفت: روحیات معنوی در زنان بالا است که این موضوع مهم و مؤثر است چرا که هر اندازه یک زن از نظر ذخایر قرآنی غنی باشد می‌توانند در تشکیل خانواده و جامعه‌ای سالم نقش داشته باشد.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه این دانشگاه برای دومین بار است که میزبان جشنواره قرآنی وزارت بهداشت است، بیان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، این دانشگاه با برخورداری از امکانات و فضای کافی و خوب توانست گوی سبقت را از بسیاری رقبا برباید و خود برای بار دیگر میزبان قرآنیان وزارت بهداشت باشد.
وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های فعال کشور در زمینه قرآن است که حرف برای گفتن دارد، گفت: حیف است که از این ظرفیت و پتانسیل خوب قرآنی استان استفاده نشود لذا این دانشگاه بر آن است تا با برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی موجب ایجاد شور ونشاط قرآنی میان دانشگاهیان شود.
لاری با بیان اینکه متأسفانه قرآن در جامعه مهجور است، گفت: قرآن کتاب نجات و سعادت بشر است اگر آدمی به‌دنبال تشخیص راه حق از باطل است باید به‌دنبال تقوا باشد که تقوا نیز در قرآن است.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: حیف است که با وجود چنین کتاب ارزشمندی، ما همچنان به دنبال کتاب‌های دیگر هستیم در این بین کارشناسان و قرآن‌پژوهان باید کمک کنند تا با استخراج ابعاد مختلف قرآن در جهت انس هرچه بیشتر مردم با این کتاب اسمانی گامی بردارند.
انتهای پیام

captcha