بزرگداشت مناسبت‌های ماه رمضان با محوریت تبیین بیانیه «گام دوم» ‌در تویسرکان
کد خبر: 3809510
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

بزرگداشت مناسبت‌های ماه رمضان با محوریت تبیین بیانیه «گام دوم» ‌در تویسرکان

گروه اجتماعی ــ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان بیان کرد: از برنامه‌های این مجموعه در ماه رمضان بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است.

بزرگداشت مناسبت‌های ماه رمضان با محوریت تبیین گام دوم انقلاب در تویسرکانحجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد کاروند، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این مجموعه اعزام مبلغ و مبلغه به اقصی نقاط شهرستان است، افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان 100 مبلغ و مبلغه در 150 نقطه از تویسرکان شامل مدارس، مساجد و ادارات به امر تبلیغ خواهند پرداخت.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان اظهار کرد: هرساله همزمان با دهه پایانی ماه شعبان، غبارروبی مساجد انجام می‌شود که امسال نیز 5 مسجد به صورت نمادین در 3 شهر و 2 روستا غبارروبی انجام گرفت.
کاروند از سرکشی و بازدید از مساجد شهرستان خبر داد و ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان 105 مورد توسط شورای تبلیغ شهرستان از مساجد و ائمه جماعات تویسرکان انجام خواهد گرفت.

توزیع بسته‌های ارزاق ‌میان نیازمندان ‌
وی اشاره‌ای به برنامه‌هایی داشت که برای اولین بار توسط این مجموعه اجرایی می‌شود، گفت: تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق در میان نیازمندان شهرستان، توسط خیرین و مردم نوع دوست شهرستان و نمایش فیلم‌ها و نماهنگ‌های ارزشی جشنواره عمار، در 5 مسجد تویسرکان.
کاروند ادامه داد: حضور مبلغان به همراه تعدادی از معتمدین مساجد در محل کسب و کار و فعالیت مردم و همچنین منازل روستایی و شهری، با عنوان «هر شب یک منزل»، راه‌اندازی گروه سرود و تئاتر در سطح محلات از دیگر برنامه‌هایی است که برای اولین بار در سطح شهرستان انجام می‌شود.
مدیر تبلیغات اسلامی توسرکان ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان در رشته‌های تیراندازی، اسب‌سواری و به‌طور ویژه بازی‌های بومی و محلی از دیگر برنامه‌های این مجموعه همزمان با ماه مبارک رمضان است.
وی از فعال‌سازی مبلغان در محلات و روستا‌ها جهت برگزاری دوره‌های آموزشی جهت برگزاری هر چه بهتر جلسات خانگی در بخش خواهران و حضور مبلغان در مراکز بهداشتی، پایگاه‌های بسیج و مدارس جهت بیان احکام با ماه مبارک در این ایام خبر داد.
کاروند از قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم در شهرستان خبر داد و ابراز کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان جزءخوانی قرآن کریم به همراه تفسیر و ترجمه آیات الهی در 40 مسجد تویسرکان انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: اجرای طرح تصحیح قرائت نماز در مساجد، منازل و اماکن عمومی، برگزاری ویژه برنامه‌های لیالی قدر و برگزاری مراسم اعتکاف ویژه دهه پایانی ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

احیای سنت «افطاری ساده» ‌
مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: احیای سنت «افطاری ساده» در مساجد دارای نماز جماعت اول وقت برای اولین بار در سطح شهرستان از برنامه‌های خوب این مجموعه همزمان با ماه مبارک رمضان است.
وی با بیان به اینکه یکی از بستر‌های خوب شهرستان، هیئات خانگی است، ابراز کرد: برگزاری جلسات و هیئات خانگی قرآن کریم در سطح محلات به مناسبت ماه مبارک رمضان و سخنرانی شبکه تبلیغ در منبر بر اساس محتوای ارائه شده از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
کاروند از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در سطح مساجد و اماکن عمومی برای سنین مختلف، اقامه نماز جماعت در سه وعده به همراه احیای سنت نیکو افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی با محوریت تبیین گام دوم انقلاب است که از میان می‌توان به بزرگداشت وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد.
وی از بزرگداشت جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، سالروز شهادت امام علی(ع)، بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد و روز قدس و عید سعید فطر در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کاروند ابراز کرد: تقدیر از دانش آموزان مجری بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری جشن تکلیف ویژه دختران و پسران در آستانه سن تکلیف و تشکیل حلقه‌های معرفت در مساجد در راستای تبیین بیانات گام دوم انقلاب از برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha