هیئت‌های مذهبی مسجدمحور باشند
کد خبر: 3812740
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

هیئت‌های مذهبی مسجدمحور باشند

گروه اجتماعی ــ دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه تمام تشکل‌ها، نهادها و مجموعه‌ها مدرن حساب می‌شوند، گفت: هیئت‌ها ‌یگانه تشکل‌هایی هستند که به صورت مسجدمحور و با نگاه عالم‌محور انسان‌پروری می‌کنند و اصالت دارند، از این‌رو می‌توانند در جامعه‌ شیعی مهم‌ترین قالب سازماندهی منابع انسانی باشند.

هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین قالب سازماندهی منابع انسانی در جامعه‌ هستندبه گزارش ایکنا از همدان، رحیم آبفروش، دبیر جامعه ایمانی مشعر، شب گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه در سومین اجتماع مدیران تعدادی از هیئت‌های شاخص استان همدان اظهار کرد: امروزه مهم‌ترین عنوانی که باید به آن پرداخته شود منابع انسانی است، منابع انسانی بزرگترین سرمایه هر تشکل و هیئت است.
وی افزود: اگر توجه ما به منابع انسانی باشد، هیئت‌ها می‌توانند در جامعه‌ شیعی مهم‌ترین قالب سازماندهی منابع انسانی باشند.
آبفروش با اشاره به اینکه تمام تشکل‌ها، نهادها و مجموعه‌ها مدرن حساب می‌شوند و هیئت‌ها شاید یگانه تشکل‌هایی هستند که به صورت مسجدمحور و با نگاه عالم‌محور انسان‌پروری می‌کنند و اصالت دارد و هیچ تقلبی در آن نشده است، گفت: اگر هیئت‌ها قالب منابع انسانی باشند جمع مدیران امروز، نقش طلایی در این مسیر دارند، مدیران هیئت باید اینگونه نگاه کنند و شبکه نورانی را تشکیل دهند.
دبیر جامعه ایمانی مشعر در ادامه افزود: در این شبکه نورانی، باید سعی کنیم اجتماع نورانی را توسط دلهای نورانی تشکیل دهیم. اگر در این محافل خبری از اهل بیت علیهم‌السلام نباشد به بیراهه می‌رویم.
وی در ادامه بیان کرد: تک‌تک افراد وارد شده در هیئت‌ها برای ما بسیار مهم هستند تمام آنها تحت لقای مدیریت صحیح به خادم تبدیل می‌شوند، پس رفت و آمد آنها در گروه به مدیران هیئت‌ها بستگی دارد، برای یک مدیر خروج هر فرد از گروه عذاب و ورودش لذت است.
دبیر جامعه ایمانی مشعر در پایان با اشاره به اینکه هر هیئت یک سلول بنیادی است، خاطرنشان کرد: هیئت‌های ما قالبأ محلی هستند و تکلیف هر هیئت تکلیف خانوادگی است، برگزاری جلسات خانگی هم در حیطه وظیفه مدیران است.

مجالس هیئت فرصت انتقاد است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به سوره کهف قرآن کریم اظهار کرد: خداوند هیئتی را در قرآن معرفی می‌کند، هیئتی از جوانمردانی که کنار هم جمع شدند و اولین ویژگی آن‌ها ایمان به مسیری بود که در آن قرارگرفته بودند. اگر اعتقاد راسخ به مسیر خود نداشته باشیم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی بیان کرد: این جوانمردان در فضای آلوده‌ جامعه آن روز ایستادند و حرف خدا را زدند و همین راسخ بودن در اعتقادشان باعث شد آن‌ها اصحاب کهف شوند.
شعبانی در ادامه بیان کرد: برخی تصور می‌کنند اصحاب کهف فقط مخصوص آن دوره است درصورتی‌که با توجه در صلوات شعبانیه می‌شود فهمید که در این عصر هم می‌توان اصحاب کهف شد تفاوت آن‌ها با ما در این است که کهف آن‌ها سنگ(غار) بود و کهف شما سیدالشهدا علیه‌السلام است.
وی با تأکید بر اینکه در هیئت‌ها نباید به دنبال شلوغی بود گاهی هیئت‌های خلوت موردتوجه اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، تصریح کرد: چیزی که در میان جمع‌ هیئت‌ها مهم است اخلاص است در هدایت‌گری حتی به یک نفر هم شده نگاه کنید.
شعبانی گفت: این مجالس فرصت انتقاد است، جوانان ما نیاز به معنویت دارند هیئت‌ها را با معنویت کم‌عمق تشکیل ندهید، فطرت ما فریادگر حق است.
امام‌جمعه استان همدان در ادامه بیان کرد: فطرت انسان همواره گرسنه است و اگر بد ارضا شود و طعام نامناسب به آن دهیم دچار آسیب می‌شود. اگر هیئت‌ها جای سخنرانی و قرآن نباشد و سخنران صرفاً برای ورود به جمعیت حضورداشته باشد این هیئت‌ها بد نه اما ازلحاظ معرفتی کم‌عمق هستند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه قرآن را خانه‌نشین نکنید، خاطرنشان کرد: حضور قرآن و سخنران در هیئت‌ها بسیار مهم است، ارتباط چهره به چهره داشته باشید. خدمات اجتماعی داشته باشید اما حق‌الناس را هم رعایت کنید در هیئت‌های خیابانی حتی اگر شربت هم می‌دهید سد معبر نکنید و با صدای زیاد بلندگوها مردم را آزار ندهید.
انتهای پیام

captcha