اولین گام در کسب تقوا پرهیز از محرمات و پرداختن به واجبات است
کد خبر: 3812785
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

اولین گام در کسب تقوا پرهیز از محرمات و پرداختن به واجبات است

گروه معارف ــ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای کسب تقوا، ابتدا باید از محرمات پرهیز و سپس به واجبات اهمیت داد و تمام مراحل آن را اجرا کرد، همچنین انسان باید خدامحور باشد به‌طوری‌که حیات او در مسیر رضایت خداوند باشد.

اولین گام در کسب تقوا پرهیز از محرمات و پرداختن به واجبات استبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، امروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در صحن شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی برای کسب فضیلت‌ها است تا شخص مؤمن بتواند با کسب این فضیلت‌ها به تقوای حداکثری برسد.
وی ادامه داد: برای کسب تقوا، ابتدا باید از محرمات پرهیز و سپس به واجبات اهمیت داد و تمام مراحل آن را اجرا کرد، همچنین انسان باید خدامحور باشد به‌طوریکه حیات او در مسیر رضایت خداوند باشد.
موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه یک انسان مومن در برابر هیچ تهدید و انگیزه غیرالهی سر خم نمی‌کند، ابراز کرد: اگر انسان تمام امور خود را برای رضا و قرب به پروردگار انجام دهد هیچ انگیزه و تهدید غیر الهی نمی‌تواند او را از این مسیر پربرکت قرب به پروردگار منحرف کند.
وی تصریح کرد: اگر یک جامعه تمام اقدامات خود را از جمله فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌اش را در مسیر حق و رضایت خداوند و همچنین طبق موازین شرعی و زیر سایه ولایت فقیه انجام دهد، جامعه در مسیر پیشرفت و ترقی قرار خواهد گرفت.
موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه انسان باید در حین خواندن قرآن، خود را با آیات تطبیق دهد، خاطرنشان کرد: خواندن قرآن صرفاً نباید برای کسب ثواب و پاداش باشد چرا که انسان خود را باید با آیات قرآن، این کتاب الهی تطبیق دهد و در هر سوره به پیام آن توجه کند.
وی یادآور شد: هنگامی که خداوند، در نگاه و دید شخص مؤمن بزرگ جلوه دهد، هیچ‌یک از این موجودات کره خاکی نمی‌تواند جایگزینی برای پروردگار الهی باشد.
نماینده استان همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اگر زیربنای تقوا در زندگی افراد ایجاد شود قرب الهی در زندگی او شکل گرفته و خداوند را در تمام لحظات زندگی حاضر و ناظر می‌بیند.
انتهای پیام

captcha