برگزاری نخستین اعتکاف «هم‌سنگران فرهنگی» در همدان
کد خبر: 3813148
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

برگزاری نخستین اعتکاف «هم‌سنگران فرهنگی» در همدان

گروه فرهنگی ــ نخستین اعتکاف عناصر شاخص جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان همدان ۲۴ الی ۲۶ ماه مبارک رمضان در مسجد جامع همدان برگزار می‌شود.

نخستین اعتکاف «هم‌سنگران فرهنگی» همدان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام‌والمسلمین مظاهری، مدیر رشد و توانمندسازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر خودسازی فردی و تشکیلاتی ماه رمضان و به‌تبع، اعتکاف فرصت مناسبی جهت تحقق این مهم است.
وی افزود: در این راستا، نخستین اعتکاف عناصر شاخص جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان همدان هم‌زمان با ماه مبارک سال جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این برنامه ویژه ارکان ستادی و کارگروهی جبهه فرهنگی با عنوان «بهانه وصل» برگزار می‌شود، اضافه کرد: اعتکاف هم‌سنگران جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان همدان 24 الی 26 ماه مبارک رمضان در شبستان دارالقرآن مسجد جامع همدان برگزار می‌شود.
مظاهری با اشاره به اینکه معتکفین قبل از اذان صبح روز 24 ماه رمضان، وارد صحن مسجد شده و پس از نماز مغرب و عشا روز 26 مسجد را ترک می‌کنند، ادامه داد: در این مراسم، گروه‌های شاخص تربیتی نیز ذیل عناصر جبهه فرهنگی، حضور خواهند داشت.
مدیر رشد و توانمندسازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 50 نفر از فعالان فرهنگی در مراسم اعتکاف حضورداشته باشند، عنوان کرد: در این مراسم بیش از 10 کارشناس تشکیلاتی و تربیتی و استاد «عرب اسدی»، مدرس سطح 1 امور تشکیلاتی کشور نیز حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه این مراسم به همت مرکز رشد سلمان و با هماهنگی و مشارکت ستاد مردمی اعتکاف همدان برگزار می‌شود، گفت: اعتکاف فرصت خوبی برای خودسازی و تزکیه نفس و بهانه‌ای برای دیدار مجدد هم‌سنگران و سبب هم‌دلی و تعمیق روابط، خواهد بود.
مظاهری با بیان اینکه بیش از 100 هزار فعال فرهنگی باهم پوشانی در چند حوزه در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: فعال فرهنگی به شخصی اطلاق می‌شود که دریکی از 17 حوزه فرهنگی همچون، هنر و رسانه، مطبوعات، تبلیغ، قرآن، هیئت و... فعالیت داشته باشد.
انتهای پیام

captcha