ماجرای حضور 2 خبرنگار در عملیات بیت‌المقدس و برخورد شهید شهبازی
کد خبر: 3813961
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

ماجرای حضور 2 خبرنگار در عملیات بیت‌المقدس و برخورد شهید شهبازی

گروه فرهنگی ـ یک رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: شهید شهبازی در عملیات بیت‌المقدس به 2 خبرنگار همراه خود می‌گوید «ما رزمندگان با کمترین امکانات و با تمام توان در برابر دشمن ایستادگی کرده و می‌جنگیم، حال آنچه که باید توسط شما خبرنگاران به آیندگان منتقل شود بیان درست و کامل وقایع جنگ و ایستادگی رزمندگان است.»

ماجرای حضور 2 خبرنگار در عملیات بیت‌المقدس و برخورد شهید شهبازیبه گزارش ایکنا از همدان، محمدباقر سیلواری، رزمنده دفاع مقدس و هم رزم شهید محمود شهبازی، امروز یکم خرداد در نشست تخصصی رسانه٬ دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: بی‌شک نقش رسانه در بیان واقعیت‌های جنگ و آزادسازی خرمشهر نقش مهمی است.
وی ضمن بیان خاطرات خود در عملیات فتح‌المبین به عنوان مسئول اطلاعات‌عملیات، افزود: در عملیات فتح‌المبین مجروح شده و جهت مداوا به اصفهان منتقل شدم، که آن زمان با مشاهده حاج احمد متوسلیان به عنوان فرمانده لشگر 27 محمد رسول‌الله(ص) از تلویزیون، دوام نیاورده و از بیمارستان فرار کردم و خود را با بچه‌های اصفهان به مقر لشگر 27 رساندم.
سیلواری اضافه کرد: استان همدان و پاسداران و رزمندگان این شهر در عملیات بیت‌المقدس و لشگر 27 محمد رسول‌الله(ص) نقش مهمی ایفا کردند، در این عملیات، شهید محمود شهبازی، جانشین فرمانده لشگر و مسئول اطلاعات، شهید همدانی، مسئول عملیات، شهید نیکومنظر مسئول بخش پشتیبانی و شهید شکری موحد مسئول بهداری لشگر را بر عهده داشت.
وی بابیان اینکه شهید شهبازی همواره دائم‌الوضو بود، ادامه داد:‌ قوی‌‌ترین لشگر حاضر در آزادسازی خرمشهر، لشگر 27 محمد رسول‌الله(ص) و قوی‌ترین گردان نیز گردان مسلم بن عقیل(ع) بود که بی‌اغراق نیرو‌های همدان در آن نقش مهمی ایفا کرده‌اند.
سیلواری اشاره‌ای به حضور 2 خبرنگار در عملیات بیت‌المقدس و صحبت‌های شهید شهبازی با آنان داشت و عنوان کرد: در زمان عملیات 2 خبرنگار با ظاهری آراسته به جبهه آمده و خواستار حضور در خط شدند، در این میان به همراه شهید شهبازی و خبرنگاران با موتورسیکلت به سمت خط حرکت کردیم.
این رزمنده دلاور جنگ ادامه داد: در مسیر حرکت به سمت خط، در اثر اصابت کاتیوشا از موتور به زمین پرت شده و آن ظاهر مرتب و آراسته خبرنگاران با خاک، روغن و ... از بین رفت، باگذشت اندک زمانی همگی با تویوتا به سمت خط حرکت نمودیم.
این هم‌رزم شهید شهبازی افزود: آن زمان شهید محمود شهبازی خطاب به خبرنگاران گفت «بی شک اگر در واقعه عاشورا، حضرت زینب نبود، قیام امام حسین(ع) و تمام اهداف و آرمان‌هایی که امام برای آن از هستی خود گذشت به فراموشی سپرده‌شده و به آیندگان نمی‌رسید.»
وی گفت: شهید شهبازی ادامه داد «ما رزمندگان با کمترین امکانات و با تمام توان در برابر دشمن ایستادگی کرده و می‌جنگیم، حال آنچه که باید توسط شما خبرنگاران به آیندگان منتقل شود بیان درست و کامل وقایع جنگ و ایستادگی رزمندگان است.»
سیلواری گفت: شهید شهبازی در ادامه صحبت‌های خود با آن 2 خبرنگار عنوان کرد: شما خود با حضور در جبهه و میدان جنگ، تمام سختی‌ها، مشکلات رزمندگان و کمبود امکانات و تجهیزات جنگی کشور را در برابر عراق حس نمودید حال بهتر می‌توانید به بیان وقایع جنگ بپردازید».
این رزمنده دلاور بابیان اینکه در حال حاضر رسانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار جمعی، در کمتر از ثانیه اخبار منتشرشده و تأثیر خود را می‌گذارد، گفت: در حال حاضر حرف اول و آخر را عملیات بیان می‌کند که رسانه‌ها باید به طور جد در این حوزه وارد شوند.
انتهای پیام

captcha