قیمت‌ کتاب‌؛ یکی از مشکلات انتشاراتی‌ها در نمایشگاه قرآن همدان
کد خبر: 3815821
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۷

قیمت‌ کتاب‌؛ یکی از مشکلات انتشاراتی‌ها در نمایشگاه قرآن همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به اینکه خرید کتاب از سوی مردم مشوقی برای حضور ناشران به‌خصوص ناشران خارج از استان است، گفت: قیمت کتاب‌ها و رکود در این فضا یکی از مشکلات انتشاراتی‌ها است.

قیمت‌ کتاب‌؛ یکی از مشکلات انتشاراتی‌ها در نمایشگاه قرآن همدانسعید خوشبخت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، با حضو در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن ‌همدان اظهار کرد: نمایشگاه ‌قرآن‌ کاری مشترک بین سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری، شهرداری منطقه ۱ و اداره فرهنگ و ارشاد استان است.
وی افزود: این نمایشگاه در راستای رسالت‌های فرهنگی در سطح شهر برگزار شده و اهتمام شهردار بر این است تا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، علوم و معارف قرآنی به صورت محور قرار داشته باشد.
خوشبخت با بیان اینکه هزینه‌های نمایشگاه بین شهرداری و اداره ارشاد تقسیم شده است، گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان نیز کمک شایانی در برگزاری این نمایشگاه نموده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان ابراز کرد: از یک ماه پیش از ماه رمضان پیگیری‌ها برای حضور انتشاراتی‌ها انجام شد و شرح وظایف در جلسه شورای توسعه قرآنی استان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه عدم حضور دانش‌آموزان در این نمایشگاه به چشم می‌آید، ادامه داد: تمهیداتی از قبیل نقل و انتقال دانش‌آموزان توسط اتوبوس‌ انجام شده است. هم‌چنین وجود غرفه‌های مخصوص دانشجویان در این نمایشگاه لازم است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به اینکه خرید کتاب از سوی مردم مشوقی برای حضور ناشران به‌خصوص ناشرانی از تهران و قم است، اضافه کرد: قیمت کتاب‌ها و رکود در این فضا یکی از مشکلات انتشاراتی‌ها است، به دلیل کمبود وقت نیز فرصت برای هماهنگی با انتشارات گوناگون انجام نشد.
وی با بیان اینکه حضور مسئولان و فعالان قرآنی در نمایشگاه دارای بازخوردی مثبت بوده است، گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه وجود کتب برای سنین مختلف است، برگزاری نمایشگاه قرآن بر تعمیق باورهای دینی اثرگذار است، حضور شهروند در این فضا اندیشه‌ را به سمت محتوای کتب و آثار هنری مرتبط با علوم قرآنی متمرکز می‌شود که این تمرکز اندیشه می‌تواند برای نسل جوان و نوجوان سبب بروز اندیشه‌های بدیع و خلاقانه شود.
وی هم‌چنین توضیحی در مورد نحوه تبلیغات شهری در موضوع ترویج فرهنگ رمضانی داشت و گفت: با توجه به جلسات درون سازمانی در شهرداری تصمیم بر این شد تا المان‌های مربوط به ماه رمضان پررنگ‌تر از سال گذشته باشد. ۳۰ تخته بنر تا قبل از برگزاری شب‌های قدر و میلاد امام حسن مجتبی(ع) در میادین و معابر اصلی شهر نصب شد.
خوشبخت ادامه داد: هم‌چنین در ۹ فرهنگسرای شهرداری اعم از فرهنگسرای کلپا، مهر و شهید مدنی و... و در تالار فجر و تالار قرآن هر روزه نراسم جزء خوانی در حال برگزاری است. در پیاده‌راه امام(ره) نیز با همکاری موسسه سراج غرفه مشاوره مذهبی و غرفه ویژه کودکان در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری برای برگزاری نماز عید سعید فطر آماده‌باش هستند، افزود: نزدیک به ۴۰ هزار بسته صبحانه در روز،عید بین شهروندان توزیع می‌شود.
انتهای پیام

captcha