شهادت را با تمام وجود می‌پذیرم
کد خبر: 3818314
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

شهادت را با تمام وجود می‌پذیرم

گروه فرهنگی ــ در وصیت‌نامه شهید اسلامیان آمده است: پروردگارا تورا شاهد می‌گیرم که این راه را با آگاهی کامل انتخاب نمودم و با تمام وجود شهادت که سعادتی بس بزرگ است می‌پذیرم چرا که شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است.

اگر پیكرم را زنده زنده پاره كنند فریاد می‌زنم اسلام پیروز استبه گزارش ایکنا از همدان، هرساله جلساتی با بنیاد شهید استان در راستای معرفی شهید شاخص سال انجام می‌گیرد که هدف از آن، آشنایی بهتر جامعه و اقشار مردم و جوانان با سیره و روش شهدا است.
هدف از معرفی شهید شاخص این است که ویژگی‌های این شهدا بصورت گسترده در جامعه معرفی و نهادینه شود چرا که اهمیت و ارزش و ایثارگری شهدا باعث آبرو و امنیت و حیثیت مردم ایران شده است.
در شرایطی که دشمن با تمام توان از طریق بستر فضای مجازی و حقیقی به دنبال تغییر سبک زندگی ما است، هرساله با معرفی شهدا به عنوان شهید شاخص می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه انقلابی در جامعه را ترویج داد و شهدای را الگوی زندگی خود قرار داد.
در این راستا شهید سال کشور شهید امیر مهرداد و شهیده عصمت پورانوری و شهید جهان اسلام شهید جهاد عماد مغنیه بعنوان شهید سال انتخاب شدند.
سعید اسلامیان به عنوان شهید سال ۱۳۹۸ سپاه استان و شهیدان حجت الاسلام نادر عبادی نیا و مصیب مجیدی نیز به عنوان شهدای شاخص شهرستان همدان معرفی شدند
شهید حاج مرتضی روحیان، شهید شاخص ملایر، شهید جلال قربانی، شهید شاخص نهاوند، حسین روزرخ شهید شهرستان تویسرکان، در شهرستان بهار سید میلاد مصطفوی و در شهرستان کبودرآهنگ شهیدان سید عمران و سید باقر نظری به عنوان شهدای سال انتخاب شدند.
در شهرستان اسدآباد ۵ دانش آموز شهید قله شنام بنام‌های شهید خسرو آزرمی، شهید بیژن شفیعیان، شهید محمد همائی رشیدپور، شهید محمدرضا فروتن و شهید محمد ورمزیار به عنوان شهید سال این شهرستان معرفی شدند.
در شهرستان رزن شهید محسن بکند، در شهرستان فامنین شهید ابراهیم فریدونی، در شهر قهاوند شهید احمد سلامت، در ناجا شهید اروجعلی شکری به عنوان شهدای سال سال ۹۸ انتخاب شدند.

شهید سعید اسلامیان شهید شاخص همدان
شهید سعید اسلامیان سال ۱۳۳۸در خانواده ای مبارز پرور در همدان به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان هاتف طی کرد و از نزدیک در تماس با توده مستضعف جامعه درد فقر و محرومیت را چشید.
مبارزات سیاسی سعید علیه رژیم شاهنشاهی از وقتی در فعالیت‌های او جا گرفت که برادرش مسعود، توسط ساواک دستگیر و به سیاه چاله‌های مخوف ستم شاهی کشیده شد. او آن زمان در سنین نوجوانی بود.
سال آخر تحصیلات دبیرستان او همزمان با دوران پیروزی انقلاب اسلامی بود، سعید فعالانه و با اشتیاق به پخش اعلامیه‌ها و دستورات امام خمینی می‌پرداخت، در این راه او با دو برادرش مسعود و پرویز همراه بود و این همراهی تا مرزشهادت ادامه یافت؛ همگامی وهمراهی مقدسی که به شهادت سه برادر انجامید.
شهید سعید اسلامیان در عملیات فتح المبین، بیت‌المقدس و رمضان به عنوان فرمانده محور عملیاتی شرکت داشت. لشکر ۳۲ انصار‌الحسین‌(ع) یکی از کلیدی ترین یگان‌های سپاه دردوران دفاع مقدس بود. هنگامی که فرماندهان سپاه همدان تصمیم به تشکیل این لشکر گرفتند, سعید اسلامیان تلاش زیادی در جهت شکل گیری آن انجام داد.
او در این لشکر سمت قائم مقام فرماندهی لشکر را پذیرفت. اولین ماموریتش درعملیات والفجر ۲ باز پس گیری پادگان حاج عمران بود. در عملیات والفجر ۵، خیبر و عاشورا هم حضور موثر داشت.
پس از آن سعید به مدت یک سال فرماندهی سپاه پاوه و تیپ انصار الرسول را که از نیروهای بومی تشکیل شده بود پذیرفت. به دلیل نیاز لشکر ۳۲انصارالحسین (ع) به وجود سعید اسلامیان و به تقاضای فرمانده این لشکر، او بازگشت تا در عملیات کربلای ۴ و۵ شرکت کند.
سعید اسلامیان تا پایان جنگ در میادین عزت و شرف حضور مخلصانه و اساسی داشت. با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پایان جنگ, همواره به مادرش می‌گفت که من ازقافله دور مانده ام ,دعا کن که خدا مرا به فیض شهادت نائل گرداند.
بعد از جنگ و با توجه به تجارب وتعهد سعید؛ از سوی ستاد فرماندهی کل قوا دعوت به همکاری می‌شود و در کار سازماندهی عملیات این ستاد مشغول خدمت می‌گردد.
سحرگاه هفدهم دیماه ۱۳۶۷ مصادف با سالروز شهادت دختر گرانقدر رسول خدا حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از سالها تلاش و مبارزه، در حالیکه از ماموریت مناطق مرزی به طرف تهران برمی گشت به شهادت می‌رسد.

وصیت‌نامه شهید سعید اسلامیان
خداوند اكنون كه تنها با تو سخن میگویم و تو را شكر گذارم پس تو را شاهد می‌گیرم عزیزترین و بهترین چیزی كه تو به من دادی و آن جانم میباشد و چیزی بهتر از آن ندارم. پس آنرا در راه تو و برای رضای تو هدیه می‌نمایم هدیه‌ای كه خود شما به ما عنایت كردی پروردگارا باز تورا شاهد می‌گیرم كه این راه را با آگاهی كامل انتخاب نمودم و با تمام وجود شهادت كه سعادتی بس بزرگ است می‌پذیرم چرا كه شهادت حد نهایی تكامل یك انسان است و نیز شهادت ردای سرخ است كه عاشقان الله را شیفته می‌سازد. می‌بینم كه آیه شریفه قرآن چگونه ما را زیبا راهنمایی میكند.
شهادت بالاترین مرحله‌ای است كه انسان می‌تواند به آن برسد و آن مرحله‌ای است كه انسان به هوای نفس خود پاسخ نمی‌دهد و غالب بر آن است و دنیا برای او ناچیز است و نمی‌تواند بماند و همانند زندانی است كه او را مجبور به زیستن كنند و او در این حال به نفس مطمئنه رسیده و خداوند تبارك و تعالی بر این دنیا او را نمی‌تواند بپذیرد و او را بسوی خود می طلبد و بر ماست كه این نهال نوشكفته را با خون خود به ثمر برسانیم و این تكلیف بر ماست وامت اسلام و خداوند به ما توفیق انجام این كار را عطا فرماید و من پیامی برای شما كه باید این نهال را تا آخر به ثمر برسانید دارم و آن پیام این است :
«أطیعُوا الله وَ أطیعُوا الرّسولِ وَ أولِی الأمرِ منكم»
اطاعت كنید خداوند را و اطاعت كنید از رسول و اطاعت كنید از صاحبان امر كه در نبودن رسول به جای آنان هستند.
اطاعت از امام این مرجع تقلید شیعیان جهان یك امر و قانون الهی است كه بر دوش ما و شما نهاده شده كه او دست جنایتكاران غرب و شرق را از این مملكت بریده است و صلاح این امت اسلامی را می‌خواهد و باید او را یاری كنیم مانند اصحاب امام حسین(ع) كه در كربلا به یاری آن امام بزرگوار و معلم شهادت برای همه نسل‌ها باید به یاری نائب امام زمانمان بشتابیم.
پدر عزیزم در راه خدا اسماعیل‌های خود را آماده كن، مبادا اگر فرزندت در راه خدا حركت كرد و شهید شد غمی بر چهره مردانه‌ات بنشیند و بدان كه شهادت یكی از اعضاء خانواده باعث سربلندی و عزت شرف خانواده و اسلام می‌گردد مادرم هر وقت به یاد من افتادی شكر خدا را بجا آورید كه خدا لیاقت مادر شهید بودن را به تو عطا نموده واقعاً خوشا به حال شما ومقامتان نزد خدا و همسر عزیزم كه در تمام مدت طول زندگی مشتركمان جداً در سختی و دشواری زندگی پا به پای بنده بود ومن از روی او به زحمات بی دریغی كه می‌كشید شرمنده هستم اگر خداوند از بنده راضی شد و توفیق شهادت نصیب بنده گشت هر دو فرزندم را همسرم بزرگ كند.
برادران و همسنگرانم به جهانخواران شرق و غرب بگویید كه اگر خانه و كاشانه‌ام رابه آتش بكشید اگر گلوله‌های شما قلبم را سوراخ كند آرزوی شنیدن یك كلمه ضعف و زبونی و آرزوی فروختن دینم را به گور خواهید برد به آنها بگوئید كه اگر پیكرم را زنده زنده پاره كنند و پاره‌های تنم را به آتش بسوزانند اگر خاكسترم را به دریا بریزند از دل امواج دریا صدایم را خواهید شنید كه فریاد میزنم اسلام پیروز است.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
انتهای پیام

captcha