تربیت بیش از ۲۵۰ بانوی طلبه در مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان
کد خبر: 3819492
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

تربیت بیش از ۲۵۰ بانوی طلبه در مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان

گروه معارف ــ‌ مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) همدان از تربیت بیش از ۲۵۰ بانوی طلبه در این مدرسه ‌خبر داد و گفت: تعداد طلاب در حال تحصیل در سال جاری ۳۶۷ نفر و از سال ۱۳۶۱ تاکنون ۴۵۲ نفر طلبه در مقطع سطح دو از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند و ۱۱۵ نفر به مقطع سطح سه‌راه یافته‌اند.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از حوزه طاهره افشین‌زاد، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) همدان، اظهار کرد: حوزه علمیه الزهرا(س) در سال 1360 تأسیس شد که این حوزه فعالیت‌های مستمر خویش را در قالب معاونت‌های آموزش، فرهنگی-تبلیغی، پژوهش و مالی اداری انجام می‌دهد.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) همدان ادامه داد: تعداد طلاب در حال تحصیل در سال جاری 367 نفر و از سال 1361 تاکنون 452 نفر طلبه در مقطع سطح دو از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند و 115 نفر به مقطع سطح سه‌راه یافته‌اند.
وی بابیان اینکه تعداد دانش‌آموختگان این مدرسه 245 نفر است، گفت: مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) تعداد 267 مبلغ تربیت‌کرده که از این تعداد 40مبلغ دانشگاه، 30نفر مبلغ مدارس، 160نفر مبلغ مجامع عمومی، 45نفر ائمه جماعات و 12 طلبه مداح و 30طلبه حافظ کل قرآن کریم هستند.
افشین زاده تشریح کرد: واحد آموزش این مدرسه نیز با اطلاع‌رسانی پذیرش حوزه‌های علمیه، از میان علاقه‌مندان به تحصیل حوزوی ثبت‌نام و مصاحبه انجام می‌دهد
وی بیان کرد: تاکنون 7دوره المپیاد علمی در این مدرسه برگزارشده که خوشبختانه رتبه نخست کشوری در المپیاد سال 1397 توسط طلبه این حوزه کسب شد.
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان بابیان اینکه معاونت فرهنگی تبلیغی این مدرسه در 6بخش فعالیت می‌کند، افزود: این معاونت شامل حوزه فرهنگی، تبلیغ و دانش‌آموختگان، هیئت صاحب‌الزمان، بسیج، مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی و مهدکودک است.
وی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و مسابقات قرآنی، برگزاری نمایشگاه کتاب و مقالات، بخشی از فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی است.
افشین زاد ابراز کرد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها ازجمله نشست افزایش جمعیت، کارگاه مهارت‌های پیش از ازدواج، اخلاق و غیره نیز از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این حوزه خواهران است.
وی اضافه کرد:خوشبختانه معاونت پژوهش مدرسه تاکنون همایش بانو مجتهده امین، سیر مطالعاتی انسان‌شناسی، تقدیر از پژوهشگران برتر، کارگاه مهارت‌افزایی مقاله‌نویسی را در سطح مدرسه برگزار کند.
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) تشکیل حوزه علمیه خواهران را امری مهم دانست و گفت: اگر این حوزه‌ها تشکیل نمی‌شد، خیل عظیمی از زنان از یادگیری معارف ناب اسلامی محروم می‌ماندند.
انتهای پیام

captcha