نیروی جوان امروز توان فعالیت‌های فناورانه را دارد
کد خبر: 3820995
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
سیدحمیدرضا طیبی:

نیروی جوان امروز توان فعالیت‌های فناورانه را دارد

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاددانشگاهی نسبت جهاددانشگاهی و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را همسو دانست و گفت: امروز علم و فناوری موتور پیشروان کشور بوده و پرداختن به تربیت نیروی انقلابی در عمل به اقدامات انقلابی برای ساختن نظام پیشرفته اسلامی ضروری است.

علم و فناوری؛ موتور پیشرو کشور /نیروی جوان امروز توان فعالیت‌های فناورانه را داردبه گزارش ایکنا از همدان، سید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، امروز 30 خردادماه، در اختتامیه گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی و مراکز آموزشی وابسته، در همدان، با بیان اینکه مراکز جهاددانشگاهی به‌عنوان مرکز رشد و تولید علم در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان پیشگام بوده، تصریح کرد: امروز اقدامات ارزنده‌ای در حوزه‌های فرهنگی، علم و فناوری، پزشکی و در زمینه مهندسی در مراکز جهاددانشگاهی انجام‌ شده و به‌عنوان دانشگاه نسل سوم در همه زمینه‌ها خود را اثبات کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت جهاددانشگاهی و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را در یک سمت‌وسو دانست و گفت: امروز علم و فناوری موتور پیشروان کشور بوده و پرداختن به تربیت نیروی انقلابی در عمل به اقدامات انقلابی برای ساختن نظام پیشرفته اسلامی لازم و ضروری است.
وی ابراز کرد: انجام کارهای بزرگ نیازمند بودجه‌های بزرگ بوده و برای به ثمر رساندن یک پروژه بزرگ علمی، فرهنگی زمان زیادی لازم است.
طیبی در ادامه انجام اقدامات و تصمیم‌گیری در سیستم را بسیار کُند خواند و افزود: نیروی جوان امروز توان فعالیت‌های فناورانه را دارد در نتیجه به‌زودی شاهد سرعت تصمیم‌گیری‌ها خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه نیروهای جهاددانشگاهی از مواجه با درهای بسته هراسی ندارند خاطرنشان کرد: مواجهه با بن‌بست‌ها فقط زمان را از نیروی جوان گرفته و روحیه مبارزه ستیزی در حوزه‌های علمی را از جوان انقلابی نمی‌کاهد.
رئیس جهاددانشگاهی با وجود ابزارهای علمی، نظام ملی فناوری را ناکارآمد خواند و گفت: با پول زیاد توسعه فناوری در کشور انجام نگرفته و پیشرفت نیازمند سپردن امور به نیروی کارآمد است.
وی خواستار توسعه استان همدان با توجه به مزیت‌های استان شد و تصریح کرد: جهاد همدان از دیرباز به‌عنوان جهاد فرهنگی شناخته‌ شده بود اما امروز باید در حوزه پزشکی و کشاورزی نیز حرفی برای گفتن دارد که باید تقویت شود.
رئیس جهاددانشگاهی، استان همدان را پیشگام در حوزه‌های فرهنگی، پزشکی و کشاورزی دانست و با اشاره به تقویت روحیه خودباوری جوانان پس از انقلاب گفت: پس از انقلاب به دنبال نهادی بودیم که توسعه فرهنگی، علمی و فناوری را در جوانان اثبات کند.
طیبی در پایان نجات کار کشاورزی را در گروی اقدامات علمی برشمرد و گفت: استان همدان در حوزه پرورش محصولات کشاورزی مانند سیر، گردو و سیب‌زمینی شاخص کشور بوده و باید در جهاددانشگاهی با تقویت فناوری کشاورزی دراستان را پایدار کنید.
انتهای پیام

captcha