راه‌اندازی کلینیک «خانواده» با مشاوره‌ دینی در همدان و بهار
کد خبر: 3821994
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

راه‌اندازی کلینیک «خانواده» با مشاوره‌ دینی در همدان و بهار

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: به‌زودی در سال جاری «کلینیک خانواده و صیانت از خانواده» در راستای ارائه مشاوره‌های دین پایه به زوجین در همدان و شهرستان بهار راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی کلینیک «خانواده» با مشاوره‌ دینی در همدان و بهاربه گزارش ایکنا از همدان، شهرام صادقی، معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، امروز، 3 تیر‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد این مجموعه ارائه خدمات اجتماعی، حمایت از نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌پذیر و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
وی افزود: یکی از وظایف این مجموعه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مبارزه با اعتیاد و کاهش آمار معتادان با رویکرد پیشگیری، درمان و مقابله است همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان و زندگی عفیفانه نیز از دیگر برنامه‌های این معاونت است.
صادقی اضافه کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب‌، امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از خانواده‌های آسیب پذیر و تحکیم بنیان خانواده از دیگر اقدامات این مجموعه است که در این میان ، راه اندازی کلینیک خانواده در رأس همه این برنامه‌ها است.
معاون اجتماعی سپاه استان با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد اولویت این مجموعه است، گفت: بیشتر تمرکز این مجموعه در حوزه مبارزه با اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی عصر حاضر ‌میان دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار مردم، آموزش و پیشگیری از اعتیاد است.

راه‌اندازی اردوگاه کرامت در نهاوند
وی گفت: در حوزه درمان اعتیاد، معاونت اجتماعی سپاه استان، اقدام به راه‌اندازی اردوگاه درمان و صیانت از معتادان با عنوان «اردوگاه کرامت» در شهرستان نهاوند کرده است، گفتنی است این ساختمان در حال حاضر در فاز عمرانی در حال پیشرفت است.
صادقی گفت: با همکاری ناجا، بهزیستی، قوه قضائیه و استانداری معتادان در این اردوگاه به صورت رایگان درمان خواهند شد، همچنین به دنبال افزایش ظرفیت این اردوگاه از 200 نفر به 400 نفر هستیم، این مجموعه در ابتدای کار، فعالیت خود را با 200 معتاد با رویکرد اشتغال‌محور آغاز خواهد کرد.
معاون اجتماعی سپاه استان با اشاره به اینکه اردوگاه کرامت نهاوند، با محوریت درمان و اشتغال کار خود را دنبال خواهد کرد، گفت: معتادان در این مجموعه پس از سم‌زدایی و درمان به حال خود رها نشده و از سوی اردوگاه صیانت می‌شوند.
وی ادامه داد: بر اساس صحبت‌های انجام شده با تعدادی از واحد‌های تولیدی، معتادان بهبود یافته این مجموعه پس از درمان به اشتغال در این واحدها به کار گرفته می‌شوند، همچنین در حوزه صیانت طبق دوره‌های آموزشی، خانواده‌‌های معتادان و همسایگان نحوه برخورد با معتاد را فرامی‌گیرند.
صادقی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات معاونت اجتماعی سپاه استان، کاهش آمار طلاق است، بیان کرد: در این راستا سلسله نشست‌هایی با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی، تحکیم خانواده، همسان‌گزینی و ... ویژه زوجین در مراکز مشاوره که به زودی راه‌اندازی خواهد شد، ارائه می‌شود.

کمک به کودکان کار و ازدواج آسان جوانان
این مقام مسئول با بیان اینکه این مجموعه اقداماتی در راستای ترویج ازدواج آسان نیز در دستور کار خود دارد، گفت: کمک به خانواده‌های نیازمند دارای جوان در آستانه ازدواج با تأمین جهزیه، در اختیار قرار دادن سالن برگزاری مراسم ازدواج از سوی سپاه و ... از اقدامات این حوزه است.
وی ابراز کرد: در حوزه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر نیز برنامه‌هایی در دستور کار است، از آنجا که کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری به دلیل وجود برخی رسوم و بدعت‌های غلط است لذا در این راستا نیز برنامه‌هایی در دست اجرا است.
صادقی با اشاره به اینکه این مجموعه به دنبال صیانت و توانمندسازی افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: یکی از رویکرد‌های معاونت اجتماعی سپاه، ارائه خدمات اجتماعی به صورت هدفمند است که در این راستا سپاه و بسیج به توزیع بسته‌های حمایتی غذایی، پوشاک و لوازم التحریر به صورت هدف‌گذاری شده، در میان خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر، خواهند پرداخت.
معاون اجتماعی سپاه استان ادامه داد: حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان دارای همسران معتاد و کودکان کار در دستور کار این مجموعه است، در راستای کمک به کودکان کار نیز به دنبال جذب خیران در راستای تسهیل تحصیل این کودکان هستیم.
وی از راه‌اندازی کلینیک خانواده در مرکز استان و شهر بهار خبر داد و گفت: به زودی در سال جاری «کلینیک خانواده و صیانت از خانواده» در راستای ارائه مشاوره‌های دین پایه به زوجین در قبل و بعد ازدواج، مقابله با طلاق و تحکیم بنیان خانواده توسط بسیج جامعه زنان در همدان و بهار راه اندازی خواهد شد.
صادقی از اجرای طرح کرامت در محلات آسیب پذیر استان خبر داد و بیان کرد: این طرح در شهرستان‌های استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و محلات آسیب‌پذیر شهر است که در این راستا در هر شهرستان 2 الی 3 نقطه مجری این طرح خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه این طرح مردمی بوده و مکمل طرح سلامت اجتماعی است، ابراز کرد: در هر محله یک مدیر که عمدتاً روحانی مسجد است به عنوان مدیر این طرح، به اجرای هر چه بهتر این طرح کمک خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha