آمادگی ۷۰ کلاس برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ملایر
کد خبر: 3822472
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

آمادگی ۷۰ کلاس برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ملایر

گروه اجتماعی ــ مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر از آمادگی ۶ کانون فرهنگی، تربیتی و ورزشی در قالب ۷۰ کلاس و ۴۰ رشته متفاوت برای اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان تابستان خبر داد.

آمادگی70 کلاس و 40 رشته برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ملایرهادی سلگی، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی انجام‌شده حدود 1800 دانش‌آموز جذب فعالیت‌های کانون شده و تعداد 60 مربی عهده‌دار مربیگری آن‌ها می‌شوند.
وی با بیان اینکه هدر رفت اوقات فراغت دانش‌آموزان، خسارت جبران‌ناپذیری به دنبال دارد، گفت: دانش‌آموزان پس از گذراندن یک سال تحصیلی نیاز به استراحت، تفریح و پرداختن به علایق دیگر خود دارند که آموزش‌وپرورش نیز از این موضوع غافل نیست و تمامی کانون‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی با به‌کارگیری تمام ظرفیت خود به دنبال جذب حداکثری دانش‌آموزان هستند.
سلگی با تأکید بر ارتباط وثیق بین کانون‌ها و مدارس، اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن در جامعه امروز، کانون‌ها نقش کلیدی در کمک به امور تربیتی مدارس دارند.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی در کنار برنامه درسی، تأثیرگذارترین حوزه در رشد ویژگی‌ها قابلیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان هستند، از آمادگی 6 کانون فرهنگی، تربیتی و ورزشی در قالب 70 کلاس و 40 رشته متفاوت برای اوقات فراغت تابستان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه در کنار فعالیت این کانون‌ها در فصل تابستان سال جاری سالن‌های ورزشی آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر در رشته‌های ورزشی اقدام به ثبت‌نام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها شامل رشته فوتبال ویژه پسران و بسکتبال، والیبال، فوتسال، هندبال، بدمینتون، اسکیت و شطرنج ویژه دختران و پسران است.

تجهیز 77 اتاق برای پذیرایی از میهمانان تابستانی
مدیر آموزش‌وپرورش ملایر در ادامه به تجهیز 77 اتاق و فضا برای پذیرایی از میهمانان در فصل تابستان اشاره کرد و درباره اسکان مسافران، افزود: علاوه بر خانه معلم،77 کلاس و اتاق در 9 مدرسه برای پذیرایی از میهمانان و مسافران در فصل تابستان آماده شده است.
سلگی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات منتهی به عید سعید فطر پذیرای تعداد 1400 نفر روز، مسافر در شهرستان بوده‌ایم، ادامه داد: ملایر هرساله پذیرای میهمانان زیادی از سراسر کشور بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش از روند شروع ثبت‌نام در دوره ابتدایی و متوسطه خبر داد و گفت: برای سال آینده ثبت‌نام 3 هزار نفر در دوره ابتدایی، 3 هزار و 239 نفر ورودی هفتم و 2 هزار و 727 نفر نیز به‌عنوان فارغ‌التحصیل پایه نهم پیش‌بینی شده است.
مدیر آموزش‌وپرورش ملایر تصریح کرد: آموزش‌وپرورش به دنبال عملیاتی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین و تحقق دسترسی به حیات طیبه است و با توجه به مشکلات و مسائل آموزش‌وپرورش، دستیابی به این مهم، همکاری دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم را می‌طلبد.
انتهای پیام

captcha