نمایشگاه «تاریخ مصور بازار کهن همدان» برپا می‌شود
کد خبر: 3822480
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
در کاروانسرای گلشن؛

نمایشگاه «تاریخ مصور بازار کهن همدان» برپا می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از برپایی نمایشگاه «تاریخ مصور بازار کهن همدان» در کاروانسرای گلشن خبر داد.

نمایشگاه «تاریخ مصور بازار کهن همدان» برپا می‌شودعلیرضا تکلو، مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران- مدیریت غرب کشور، نمایشگاهی از تصاویر خاطره‌انگیز مربوط به بازار کهن همدان در دهه 1340 شمسی در کاروانسرای گلشن برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به جمع‌آوری مجموعه ارزشمندی از تصاویر مربوط به راسته‌بازارهای همدان در سال‌های 1342 تا 1346 با همکاری شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان و اهمیت ثبت مصور بازار کهن همدان در حافظه تاریخی و میراث مکتوب کشور، نمایشگاهی از این تصاویر در کاروانسرای گلشن برگزار خواهد شد.
تکلو ادامه داد: در این نمایشگاه 80 قطعه عکس از راسته‌بازارهای مختلف از جمله نجارها، صابونی‌ها، حلبی‌ساز خانه، شیشه‌برها، کاه فروش‌ها، سبزه‌میدان، راسته پیغمبر، راسته حسین‌خانی و ... به نمایش گذاشته خواهد شد و 400 قطعه عکس از همین مجموعه به‌صورت دیجیتال در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، ضمن معرفی بخشی از تاریخ فرهنگ مردم همدان در عرصه داد و ستد، شناسایی و جمع‌آوری اسناد و عکس‌های در اختیار بازاریان و کسبه به‌منظور تدوین کتاب تاریخ بازار همدان به روایت اسناد و عکس‌های تاریخی است.
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در پایان گفت: این نمایشگاه از 9 تا 17 تیرماه در حجره آقای قصابیان از کسبه نام‌آشنای سرای گلشن همدان برگزار خواهد شد که از ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 9 تیرماه به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.
انتهای پیام

 

captcha