همدان؛ میزبان مسئولان مراکز جامع خانواده کشور/ ‌طرح «چرخه ازدواج مطلوب» اجرا می‌شود
کد خبر: 3822595
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

همدان؛ میزبان مسئولان مراکز جامع خانواده کشور/ ‌طرح «چرخه ازدواج مطلوب» اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیر مرکز جامع خانواده «سایبان مهر» بیان کرد: پنجمین نشست کشوری هم‌اندیشی مدیران و مسئولان مراکز جامع خانواده ۵ الی ۷ تیرماه در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار خواهد شد.

همدان؛ میزبان مسئولان مراکز جامع خانواده کشور/ اجرای طرح «چرخه ازدواج مطلوب» در همداننرجس اسکندریان، مدیر مرکز جامع خانواده «سایبان مهر» در همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: پنجمین نشست کشوری هم‌اندیشی مدیران و مسئولان مراکز جامع خانواده به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.
مدیر مرکز جامع خانواده سایبان مهر افزود: این نشست به میزبانی مرکز جامع خانواده سایبان مهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رؤیت، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور طی سه روز از 5 الی 7 تیر در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار خواهد شد.
اسکندریان اضافه کرد: ارائه گزارش مدیران مراکز، بازدید از مرکز جامع خانواده سایبان مهر و ارائه گزارش عملکرد این مرکز و تبیین برنامه‌های مراکز ازجمله برنامه‌های این نشست خواهد بود.
مدیر مرکز جامع خانواده سایبان مهر بیان کرد: طرح «چرخه ازدواج مطلوب» به همت مرکز جامع تحکیم خانواده در راستای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در حال اجراست.
اسکندریان ادامه داد: این طرح در قالب 20 مرحله شامل تمامی مراحل همسان گزینی، آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج و خدمات و تسهیلات مراسم ازدواج، جهیزیه و سیسمونی می‌شود.
وی گفت: در بخش تشکیل خانواده، همسان گزینی با نظر مشاور، تسهیلات قرض‌الحسنه خرید عقد و جهیزیه تا %25 زیر قیمت بازار و خدمات مراسم ازدواج تا %50 تخفیف، در این طرح در نظر گرفته شده است.
این فعال فرهنگی افزود: همچنین در بخش تعالی خانواده کارگاه‌های آموزشی به‌صورت رایگان و نیز مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج با تخفیفی تا %50 ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: به‌منظور تحکیم خانواده با در نظر گرفتن تورهای آموزشی ـ تفریحی با حضور اساتید مجرب و جشنواره بازی‌های مادر و کودک در این طرح، این مهم برنامه‌ریزی‌شده است.
مدیر مرکز سایبان مهر همدان یادآور شد: این مرکز درواقع با ارائه الگوی اسلامی ـ ایرانی در امر ازدواج و تحکیم خانواده، افزایش نرخ ازدواج آگاهانه، به هنگام و آسان، کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق و ایجاد باور نقش مبنایی خانواده در تمامی فعالیت‌های فرهنگی تأسیس شده است.
انتهای پیام

captcha