بیانیه گام دوم امتداد مسیر مبارزه با استکبار جهانی است
کد خبر: 3822711
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

بیانیه گام دوم امتداد مسیر مبارزه با استکبار جهانی است

گروه اجتماعی ــ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ وظیفه طلاب و حوزه‌های علمیه را پیش‌قدم بودن در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد و گفت: گام دوم امتداد مسیر مبارزه با استکبار جهانی است.

بیانیه گام دوم امتداد مسیر مبارزه با استکبار جهانی استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از حوزه آیت‌الله سید‌مصطفی موسوی‌اصفهانی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش و وظیفه حوزه‌های علمیه در این زمینه، بیان کرد: در شروع انقلاب اسلامی که قبل از 15 خرداد 1342 آغاز شد و در بهمن ماه 1357 به پیروزی رسید، پیشتاز مبارزه با طاغوت امام خمینی(ره) بودند و علما و روحانیون، حوزه علمیه قم، حوزه های علمیه سراسر کشور و عموم مردم به نهضت انقلاب پیوستند.
وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب نیز تا امروز که 40 سالگی انقلاب را شاهد هستیم و گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم، همواره حوزه های علمیه، علما و طلاب علوم دینی پیشگام مبارزه با استکبار جهانی بودند و هستند و امروز نیز این مبارزه ادامه دارد و گام دوم انقلاب ادامه و امتداد گام اول است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه کرده اند، در حقیقت بررسی گام اول انقلاب و تقویت نقاط ضعف و برطرف کردن برخی کمبودها است، ادامه داد: یکی از مسائل مهم این است که ببینیم آیا به آن عدالتی که در گام اول انقلاب مدنظر بود، رسیده ایم یا خیر؟ و اگر نرسیده ایم در گام دوم برای آن تلاش کنیم.
مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: نقش علما، طلاب و حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب، تبیین، تشریح و عملیاتی کردن محورهای این گام در راستای رسیدن به هدف در جامعه اسلامی و همین طور تکمیل گام اول انقلاب است.
آیت‌الله موسوی اصفهانی اظهار کرد: اگر گام دوم انقلاب در جامعه عملیاتی شود و طلاب و حوزه‌های علمیه گامی را در این مسیر بردارند، مردم نیز همان گونه که در این 40 سال نشان دادند در صحنه خواهند بود و از انقلاب و کیان نظام اسلامی دفاع می کنند.
وی ایستادگی رهبر معظم انقلاب ‌برابر استکبار جهانی در دیدار با نخست وزیر ژاپن را یکی از مؤیدات انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر گام دوم بیان کرد و افزود: حوزه های علمیه، علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، مراکز دانشگاهی، اساتید و دانشجویان، صدا و سیما و همه مراکز فرهنگی و اجتماعی در کشور وظیفه دارند اهدافی را که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده اند، شناخته و در جامعه تبیین و اجرایی کنند.
مدیر حوزه علمیه استان همدان در پایان وظیفه طلاب و حوزه های علمیه را پیشقدم بودن در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha