دوره «تربیت معلم قرآن» در رزن برگزار می‌شود
کد خبر: 3823266
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

دوره «تربیت معلم قرآن» در رزن برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن از برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و گفت: دوره تربیت معلم قرآن کریم از ابتدای فصل تابستان به مدت ۳ ماه با حضور ۳۰ نفر از قرآنیان شهرستان در حال برگزاری است.

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در رزن/ فعالیت 8 هسته و بوستان معرفت در تابستانحجت‌الاسلام حبیب‌الله غلامی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل تابستان، 8 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح شهرستان فعال خواهد بود.

وی افزود: از این تعداد، 4 پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی محلات با عنوان «هسته‌های فرهنگی» در سطح شهر و 4 «بوستان معرفت» در سطح روستا‌های شهرستان آماده میزبانی از کودکان و نوجوانان خواهند بود.

غلامی با اشاره به اینکه 15 تیر ماه زمان آغاز به کار پایگاه‌های تابستانه در سطح شهرستان است، گفت: سال گذشته 540 نفر از برنامه‌های اوقات فراغت پایگاه‌ها بهره‌مند شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 650 نفر افزایش یابد.

سرپرست تبلیغات اسلامی رزن با اشاره به اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تا پایان مردادماه ادامه دارد، ابراز کرد: در هسته‌های فرهنگی و بوستان‌های معرفت، کلاس‌های علمی، دینی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی و اردویی و ... برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 26 روحانی و مبلغ در سطح روستا های پرجمعیت رزن مشغول به فعالیت هستند اضافه کرد: 16 مبلغ بومی و 2 مبلغ اعزامی از قم نیز در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های اوقات فراغت با این مجموعه همکاری خواهند داشت.

غلامی با بیان اینکه متأسفانه هر ساله شاهد کاهش بودجه‌های قرآنی نسبت به سال گذشته هستیم گفت: 3 موسسه قرآنی و 21 خانه قرآن در سطح شهرستان فعال است که در ایام تابستان نیز با کمک‌های خیرین به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

وی از برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم در شهرستان خبر داد و بیان کرد: دوره تربیت معلم قرآن کریم از ابتدای فصل تابستان به مدت 3 ماه با حضور 30 نفر از قرآنیان شهرستان در حال برگزاری است که پس از اتمام دوره و اخذ آزمون به پذیرفته شدگان مدرک معتبر اعطا خواهد شد.

سرپرست تبلیغات اسلامی رزن با اشاره به اینکه طرح سلامت اجتماعی یک سالی است در یک نقطه در شهر، در حال اجرا است گفت: برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت در این محله آسیب پذیر، به صورت متنوع و تخصصی تر از سایر نقاط شهر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha