رونمایی از مجموعه ۱۵ جلدی تخصصی «تدبر در قرآن»
کد خبر: 3824199
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

رونمایی از مجموعه ۱۵ جلدی تخصصی «تدبر در قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول مؤسسه تدبر در قرآن با اشاره به تهیه یک مجموعه ۱۵ جلدی از تدبر در قرآن در این مؤسسه، گفت: این کتب شامل ۶ جلد تخصصی، ۵ جلد عمومی، روش تدبر، مقاله، دانش تدبر و راهنمای مربی است که پس از چاپ ۳ جلد نهایی رونمایی می‌شود.

رونمایی از مجموعه 15 جلدی تخصصی «تدبر در قرآن»به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی صفرزاده، مسئول مؤسسه تدبر در قرآن در قم و تهران، امروز ۱۲ تیرماه، در نشست برهان، سبک زندگی رضوی و نقش زنان در تعمیق و ترویج آن‌که به همت دفتر نمایندگی آستان قدس در همدان در تالار فجر برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور دو موسسه قرآنی تدبر وجود دارد که در قم و مشهد زیر نظر حجت‌الاسلام الهی زاده فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۲ فعالیت‌های این موسسه آغاز شد، تصریح کرد: در ابتدا تدبر ۱۵ جزء از قرآن کریم زیر نظر شورای عالی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، پس‌ازآن ۲ دوره ۹۰۰ ساعته ویژه طلاب سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه با عنوان تربیت مدرس انجام شد.

مسئول مؤسسه تدبر در قرآن در قم و تهران افزود: بالغ‌بر ۱۵۰ هزار نفر در سال ۹۲ در این دوره‌ها شرکت داشتند، نزدیک به ۴۵۰۰ الی ۵ هزار نفر در این مراکز با گذراندن این دوره‌ها مربی تخصصی رشته تدبر در قرآن شده‌اند.

صفرزاده با اشاره به تهیه یک مجموعه 15 جلدی از تدبر در قرآن در این موسسه یادآور شد: این کتب شامل 6 جلد تخصصی، 5 جلد عمومی، روش تدبر، مقاله، دانش تدبر و راهنمای مربی است که پس از چاپ 3 جلد نهایی رونمایی خواهد شد.

مسئول مؤسسه تدبر در قرآن در قم و تهران با اشاره به فعالیت‌های مختلف این موسسه با سایر مراکز بیان کرد: پویانمایی سوره‌های قرآن‌که قبل از اذان مغرب در شبکه گویا نمایش داده می‌شود کاری از این موسسه است که با همکاری صداوسیما انجام و در حال پخش است.

صفرزاده با تأکید بر اینکه عمده توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان «تمدن‌سازی» بوده است و با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: با توجه به اهمیت این گفتمان شعار فعالیت‌های قرآنی این موسسه در سال جاری «از تدبر آموزی تا تمدن سازی» است، اگر سبک زندگی قرآنی در جامعه رواج یابد رسیدن به آن تمدن اسلامی امکان‌پذیر و آسان خواهد شد، اما پرداختن به ظواهر قرآن صرفاً پرداختن به مسئله حفظ یا قرائت بدون توجه به معارف قرآن ما را از رسیدن به این راه دور خواهد کرد.

مسئول مؤسسه تدبر در قرآن در قم و تهران با اشاره به نشست‌های «برهان» که با موضوع تدبر در قرآن به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود، ابراز کرد: قرآن قطب‌نمای زندگی ماست، اگر با قرآن باشیم راه را گم نخواهیم کرد و اما اگر با قرآن نباشیم حتی ائمه علیهم‌السلام را هم از دست می‌دهیم چراکه قرآن بدون امام رضا(ع) و سایر اهل‌بیت جور درنمی‌آید بلکه هر دو نور هستند و در کنار مایه سعادت انسان هستند.

وی با اشاره به آیه 9 سوره حدید تصریح کرد: در این آیه خداوند می‌فرماید «هُوَ الَّذي يُنَزِّلُ عَلي‏ عَبْدِهِ آياتٍ بَيِّناتٍ لِيُخْرِجَکُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ وَ إِنَّ اللَّهَ بِکُمْ لَرَؤُفٌ رَحيمٌ او کسی است که آیات روشنی بر بنده‌اش[محمد] نازل می‌کند تا شما را از تاریکی‌ها به‌سوی نور برد و خداوند نسبت به شما مهربان و رحیم است. » که در این آیه حکمت نزول قرآن به‌واسطه پیامبر(ص) را خروج انسان‌ها از خرافه‌ها و جهالت عنوان می‌کند تا درنهایت خروج از این ظلمت و ورود به روشنایی رحمت خداوند شامل حال بندگان شود.
انتهای پیام

captcha