۲۱ پاتوق دخترانه در خراسان‌ رضوی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3824255
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
همزمان با دهه کرامت؛

۲۱ پاتوق دخترانه در خراسان‌ رضوی افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی از افتتاح ۲۱ پاتوق دخترانه در ایام دهه کرامت ویژه دختران خبر داد و گفت: هدف از برپایی این پاتوق‌ها این است که دختران آزادانه در محیط مناسبی برنامه‌های تفریحی خود را اجرا کنند.

افتتاح 21 پاتوق دخترانه دردهه کرامتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رویا حیدرزاده، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی، امروز، 12 تیرماه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در محل فرهنگسرای فناوری و رسانه اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام دهه کرامت با هفته عفاف و حجاب جشن مهدخت ویژه دختران انقلابی با مشارکت شهرداری و امور بانوان آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشن مفرح از آغازین روز دهه کرامت همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) مصادف با پنجشنبه، 13 تیرماه در ورزشگاه امام رضا(ع) با اجتماع 25 هزار نفری بانوان و دختران مشهدی با حضور شخصیت‌های برجسته فرهنگی، ورزشی، علمی و چهره‌های شاخص ایثارگری برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی بیان کرد: بدحجابی معلول یک علت نیست، بلکه به ریشه‌های آن باید توجه کرد.26 دستگاه، متولی امر حجاب و عفاف هستند و از طرفی از سال 84 که این قانون تصویب شد، تاکنون 14 سال می‌گذرد اما هنوز در این خصوص کار روی زمین مانده است و مقابل، دشمنان ما در قالب جنگ نرم شبانه‌روزی کار کرده و هجمه وارد می‌کنند.

حیدرزاده بیان کرد: ما قوی‌ترین فرهنگ را در بحث دین اسلام نسبت به زن داریم. دیدگاه اسلام این است که اصالت زن حفظ شود تا نقش مادری و اجتماعی خود را ایفا کند. اسلام با حضور زن در اجتماع با حفظ پوشش و حجاب مخالف نیست و تأکید دارد که زن برای تأمین امنیت و سلامت خود با پوشش وارد اجتماع شود.

وی اظهار کرد: 2500 برنامه در سطح استان، بسیج محلات و اقشار در هفته پیش در قالب جشن‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری نشست‌ها تدارک دیده شده و قرار است در هر محله یک جشن تکلیف برای دختران مکلف برگزار شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی از افتتاح 21 پاتوق دخترانه در ایام دهه کرامت ویژه دختران خبر داد و افزود: هدف از برپایی این پاتوق ها این است که دختران آزادانه در محیط مناسبی برنامه‌های تفریحی خود را اجرا کنند.

حیدرزاده تصریح کرد: مخاطب‌شناسی و خانواده‌محوری دو رویکرد و هدف اصلی برنامه‌های ما در دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته عفاف و حجاب «حجاب میراث ایرانی گرایش جهانی است» از برگزاری اجتماع حافظان حریم خانواده در 21 شهرستان استان خبر داد و گفت: همزمان با سالروز قیام مسجد گوهرشاد مصادف با 21 تیرماه نیز اجتماعی عظیمی از ساعت 9:30 در میدان شهدا برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha