نذورات مردم به بخش قرآن سوق داده شود
کد خبر: 3824510
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

نذورات مردم به بخش قرآن سوق داده شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده کارشناسان قرآنی استان همدان بیان کرد: باید جنبشی کشوری شکل گیرد تا واقفان و خیرین حوزه وقف نذورات خود را به سمت قرآن سوق دهند.

نذورات مردم به بخش قرآن سوق داده شودبه گزارش ایکنا از همدان، ایرج یارمحمدی، نماینده کارشناسان قرآنی استان همدان، پنج شنبه 13 تیر ماه در دیدار فعالین قرآنی با رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت:بزرگترین مشکل جوامع قرآنی عصر حاضر، مباحث مالی است.

نماینده کارشناسان قرآنی استان همدان عنوان کرد: جوامع قرآنی در صورت تأمین مباحث مالی، در برابر تمام مشکلات و تهاجمات فرهنگی ایستادگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نذورات باید به بخش قرآن سوق داده شود گفت: باید جنبشی کشوری شکل گیرد تا واقفان و خیرین حوزه وقف نذورات خود را به سمت قرآن سوق دهند که این مهم نیز نیازمند تبلیغ توسط مسئولین در این عرصه است.

یارمحمدی با اشاره به اینکه قرآن تبلیغ نمی‌شود گفت: متأسفانه برای قرآن هیچ تبلیغی در رسانه‌های تصویری صورت نمی‌گیرد، اسلام و قرآن باید جهانگیر شود حال آنکه ما نتوانسته ایم این مهم را درسطح کشور خود ترویج . گسترش دهیم. 

نماینده کارشناسان قرآنی استان همدان ضمن تأکید بر تبلیغ قرآن و جذابیت‌های آن اضافه کرد: دارالقرآن باید کلاس‌هایی با عنوان جذاب سازی قرآن در دوره‌های تربیت معلم بگنجاند. 

یارمحمدی با اشاره به اینکه مجموعه تبلیغات اسلامی باید از ظرفیت فرهنگی، تبلیغی خود در راستای برگزاری برنامه‌های متحد و منسجم نهایت استفاده را کند گفت: متاسفانه چند سالی است که قرآن بیش از پیش مهجور شده است به گونه ای که بسیاری از کلاس‌های قرآن تعطیل شده است.

کارشناس اموز قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر  با اشاره به اینکه صحیح خوانی نماز به روحانیون آموزش داده شود گفت: روحانیون طرح مستقر و هجرت نیز قبل از حضور در مناطق موظف به گذراندن دوره‌های تربیت معلم شوند.

وی ادامه داد: طراحی سامانه‌ای جامع در کشور جهت اطلاع از خروجی فعالیت‌های قرآنی و آگاهی از آمار قرآنیان کشور در رشته و حوزه‌های مختلف، ارائه تسهیلات به فعالان قرآنی، انعقاد تفاهم نامه‌هایی با آموزش و پرورش جهت استفاده از ظرفیت قرآنیان در امر آموزش قرآن در مدارس از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

 

captcha