راه‌یابی ۸۰ دانش‌آموز همدانی به مسابقات کشوری قرآن و عترت
کد خبر: 3824712
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

راه‌یابی ۸۰ دانش‌آموز همدانی به مسابقات کشوری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن و عترت آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: امسال ۸۰ نفر از دانش‌آموزان و ۹ نفر از فرهنگیان استان در مسابقات مرحله کشوری قرآن و عترت حضور خواهند داشت.

راه‌یابی 80 دانش‌آموز همدانی به مسابقات کشوری قرآن و عترتعباس تجری، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش‌وپرورش استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه در راستای ترویج تعالیم قرآن و عترت میان دانش‌آموزان برگزاری مسابقات قرآن است.

وی افزود: در این راستا سالانه مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در بخش آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، امسال نیز سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان در سه بخش قرآن، عترت و نماز برگزار شد.

تجری ادامه داد: امسال این دور از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، انشای نماز و مداحی با رقابت ۲ هزار دانش‌آموز برگزار شد.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه امسال ۹۰ داور ارزیابی مسابقات را برعهده داشتند، گفت: مسابقات فرهنگیان نیز با حضور ۲۵۰ فرهنگی در چهار رشته قرائت، حفظ، نهج‌البلاغه و احکام برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات مرحله کشوری از 20 تیرماه لغایت 15 مردادماه برگزار خواهد شد، ابراز کرد: امسال 80 نفر از دانش‌آموزان و 9 نفر از فرهنگیان استان در مسابقات مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش‌وپرورش استان گفت: اختتامیه سی و هفتمین مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی نیمه دوم مردادماه با تجلیل از 400 دانش‌آموز و فرهنگی برگزار خواهد شد.

تجری با اشاره به اینکه امسال جهت حضور هرچه بهتر دانش‌آموزان در مسابقات کشوری، ۲ دوره آمادگی، توانمند‌سازی و استعداد‌یابی برای برگزیدگان مسابقات استانی در حال برگزاری است گفت: سال گذشته استان همدان توانست در مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان رتبه پنجم کشور را کسب کند.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه این مجموعه معلمان قرآن را با روش‌های نوین، آموزش می‌دهد گفت: مهرماه سال 97، تمامی معلمان قرآن استان همدان دعوت و نسبت به‌ضرورت آموزش قرآن به دانش‌آموزان با صوت و لحن عربی توجیه شدند.
انتهای پیام

captcha