همایش «نمایشنامه‌خوانی» در شهرکرد برگزار می‌شود
کد خبر: 3824723
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

همایش «نمایشنامه‌خوانی» در شهرکرد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون هنری ـ سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش «نمایشنامه‌خوانی» در چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در تماشاخانه مهر شهرکرد خبر داد.

 شهرام فرجی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه همایش نمایشنامه‌خوانی در چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در محل تماشاخانه مهر شهرکرد برپا می‌شود، بیان کرد: نمایش‌نامه‌خوانی اهمیت ویژه‌ای دارد زیراکه با توجه به تمام محدودیت‌های موجود از جمله محدودیت‌های مالی، تکنیکی، زیرساختی و... امکان به اجرا رساندن بسیاری از آثار روی صحنه وجود ندارد، از این‌رو تصمیم گرفتیم تا این دغدغه را با بضاعت قلیل موجود و در قالب خوانش، به اجرا برسانیم.

فرجی هدف از برگزاری این همایش را راه‌اندازی جریان‌ها و اتفاقات تئاتری دانست و گفت: با برگزاری این همایش‌ها می‌توانیم در طول سال چراغ سالن نمایش را روشن نگاه داریم و مخاطبان بیشتری را با این هنر دیرینه آشنا کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: این همایش از پنجم تیر‌ماه با خوانش «وقتی ما مردگان سر بر‌می‌داریم» نوشته «هنریک ایبسن» و کارگردانی «اکبر مرتضوی» کار خود را آغاز کرده و قرار است در صورت استقبال هنرمندان تا پایان سال، چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته یک اثر در این تماشاخانه خوانش شود.

وی ادامه داد: 12 و 13 تیرماه نمایش «پدرانه» نوشته «آرش عباسی» و کارگردانی «مرضیه زمانی » برپا شد، 19 و 20 تیرماه نمایش «وصیت» نوشته «نیما نادری» به کارگردانی «جواد خاکسار حقانی» و 26 و 27 تیر‌ماه ١٣٩٨ نیز نمایش «خیانت» نوشته «هرولد پینتر» و کارگردانی «نیلوفر زمانی» آثاری است که در چهار شنبه و پنج شنبه آخر هر هفته تیر ماه جاری، اجرا خواهد شد.

فرجی افزود: این آثار بعد از اجرای دوم با حضور صادق عبدالهی از منتقدان استان مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: تماشاخانه مهر شهرکرد قصد دارد با حمایت هنرمندان تئاتر استان این حرکت فرهنگی را در طول سال ادامه دهد و برترین آثار را با کیفیت مطلوب ضبط کرده و نسخه صوتی این آثار را به هنر دوستان عرضه کند.

فرجی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته ساعت ١٩ به تماشاخانه مهر واقع در شهرکرد، میرآباد غربی، میدان ابوریحان مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha