مداحان آموزش‌ندیده؛ عامل بدعت و خرافه در هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3824990
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

مداحان آموزش‌ندیده؛ عامل بدعت و خرافه در هیئت‌های مذهبی

گروه اجتماعی ــ دبیر شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه با اشاره به فعالیت کانون مداحان در استان گفت: مداحان استان با حضور در این کانون از حدود ۱۲۰ الی ۱۶۰ ساعت آموزش مقدماتی بهره‌مند می‌شوند و مداحان آموزش‌ندیده، موجب ایجاد آسیب، بدعت و خرافه‌های بسیار جدی در هیئت‌های مذهبی می‌شوند.

مداحان آموزش‌ندیده؛ عامل ایجاد بدعت و خرافه در هیئات مذهبی

بهروز علیزاده، دبیر شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه استان پدیدآورنده و بانی شورای هیئات مذهبی در کشور محسوب می شود، اظهار کرد: پیش از تشکیل این شورا، برگزاری مراسم ایام فاطمیه در استان بسیار مظلوم واقع شده بود و شورای هیئت‌های مذهبی توانست در این زمینه فرهنگ‌سازی خوبی انجام داده و امروز برگزاری ایام فاطمیه در استان جز مراسم نمونه در کشور به‌شمار رفته و در واقع به عاشورای دوم در استان تبدیل شده است.

نقش مؤثر هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
وی ادامه داد: هیئات مذهبی استان با جذب جوانان و برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی مطابق سلیقه آنان در مقابله و کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده است.

علیزاده با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۵۰ هیئت مذهبی در استان فعالیت مستمر دارند، تصریح کرد: اگر هر هیئت در محدوده خود نیازمندان را شناسایی کرده و صندوق‌های خیریه خود را توسعه بخشند، در امور خیر و کمک به نیازمندان نیز می‌توانند قدم‌های مثبتی بردارند.

وجود بیش از ۲۷۰۰ معلم قرآن در ارومیه
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۷۰۰ معلم قرآن تربیت‌یافته در ارومیه وجود دارد، تأکید کرد: باید از ظرفیت این تعداد معلم قرآن در هیئت‌های مذهبی به‌نحواحسن استفاده کرد.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه با تأکید بر اینکه ساماندهی روحانیان نیز در جهت بصیرت‌افزایی و انتقال هرچه‌بهتر پیام‌های اهل بیت عصمت و طهارت، نقش بسزایی در هیئات مذهبی دارد، یادآور شد: روحانیان حاضر در هیئت‌های مذهبی باید کاملاً نسبت به مفاهیم قرآنی عالم و آگاه باشند.

فعالیت کانون مداحان در آذربایجان غربی
وی با اشاره به فعالیت کانون مداحان در استان بیان کرد: مداحان استان با حضور در این کانون از حدود ۱۲۰ الی ۱۶۰ ساعت آموزش مقدماتی بهره‌مند می‌شوند و مداحان آموزش‌ندیده، موجب ایجاد آسیب، بدعت و خرافه‌های بسیار جدی در هیئات مذهبی می‌شوند.

علیزاده تأکید کرد: آموزش مداحان جز برنامه‌های اصلی شورای هیئت‌های مذهبی به‌شمار رفته و دو مؤسسه مردمی نیز در این راستا تشکیل شده‌اند که از ظرفیت آنان نیز بهره‌مند خواهیم شد.
انتهای پیام

captcha