آشنایی کارفرمایان نیوزیلندی با فرهنگ اسلامی
کد خبر: 3825823
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

آشنایی کارفرمایان نیوزیلندی با فرهنگ اسلامی

گروه بین‌الملل ـ برنامه‌ آشنایی کارفرمایان نیوزیلندی با فرهنگ اسلامی و چگونگی رفتار با کارکنان مسلمان خود در شهر اوکلند نیوزیلند برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیوزیلند هرالد؛ یک شرکت حقوقی نیوزیلندی این برنامه را با عنوان «تنوع خوب است» برگزار کرد تا به کارفرمایان این کشور در استخدام مسلمانان و پناهندگان کمک کند.

هدف از این برنامه کمک به سازمان‌هایی است که مسلمانان و پناهجویان را استخدام می‌کنند و با آنها سروکار دارند تا با فرهنگ اسلامی آشنا شوند.

به گفته «ریچل هاپکینز»، مدیر اجرایی این برنامه، یکی از دلایل اصلی برگزاری آن تعداد زیاد تماس از بعضی سازمان‌ها بود که کارفرمایان نگران نوع برخورد خود با مسلمانان بودند و از آن بیم داشتند که به احساسات این افراد لطمه بزنند.
 
«فهیمه سعید» که در سال 2001  پس از حمله آمریکا به افغانستان از کابل به نیوزیلند پناهنده شده یکی از سخنرانان این برنامه بود. او و همسرش هر دو پزشک هستند. وی که اکنون به کار مشاوره و خدمات خانواده مشغول است،‌ گفت: پس از مهاجرت دچار بحران هویت شده بودم. نمی‌دانستم چه کسی هستم. اما خوش‌شانس بودم و افراد خوبی را پیدا کردم که مرا در مسیر تغییر جریان زندگی کمک کردند. با کمک برخی افراد و پیروی از تعالیم اسلامی توانستم هویت خود را بازیابم.

وی افزود: توحید، نماز، روزه، احسان و حج جزء اصول و پایه‌های اسلام هستند اما مردم باید بدانند که مسلمانان در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. گاه برای کارفرمایان خواندن نمازهای پنجگانه حساسیت‌زاست ولی خواندن نماز 5 تا 10 دقیقه در موقع ناهار و عصر زمان می‌برد. همچنین کارفرمایان باید بدانند که مسلمانان در ماه رمضان نباید در طول ساعات روزه‌داری چیزی بخورند و بیاشامند.
 
یادآور می‌شود براساس سرشماری سال 2013، جمعیت مسلمانان در نیوزیلند 46 هزار نفر برآورد شده که در مقایسه با سال 2006، 30 درصد افزایش داشت.
 
انتهای پیام
captcha