اولین مرحله بازگشایی رقبه شاهزاده حسین(ع) تا قبل از ماه محرم
کد خبر: 3825868
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

اولین مرحله بازگشایی رقبه شاهزاده حسین(ع) تا قبل از ماه محرم

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: با پیگیری مسئولین و نمایندگان، اولین مرحله بازگشایی رقبه شاهزاده حسین(ع) تا قبل از ماه محرم اجرایی می‌شود.

اولین مرحله بازگشایی قبه شاهزاده حسین(ع) تا قبل از ماه محرمبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه استان همدان، سه‌شنبه، 18 تیر ماه، در آئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: این مجموعه ظرف ۲ ماه گذشته٬ ۱۲ جلسه عملیاتی با استانداری برگزار کرده است.
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه ساختمان بانک ملی که ۲۰ سال در کشاکش پرونده‌های حقوقی به سر می‌برد افزود: سرانجام با پیگیری مسئولین و نمایندگان٬ اولین مرحله بازگشایی رقبه شاهزاده حسین(ع) تا قبل از ماه محرم اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: با پیگیری مسئولین طی ۲ ماه اخیر ۱۳ هزار متر از اراضی متعلق به امامزاده محسن(ع) همدان هفته گذشته به این بقعه متبرکه بازگشت٬ با قول مساعدت مسئولین و دستگاه‌های متولی٬ ساخت زیرگذر امامزاده عبدالله(ع)همدان نیز با صحبت‌ها و پیگیری‌های انجام شده به زودی اجرایی خواهد شد.
کاروند ضمن قدردانی از مسئولین استانی بیان کرد: وجود محترم ایت الله شعبانی٬ جناب شاهرخی و آقای صیدایی و هیئت‌امنای مساجد و بقاع٬ پرداختن به امور امامزادگان و بقاع متبرکه استان چند ماهی است با رنگ و بویی تازه به صورت جد از سر گرفته شده است.
مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه استان اشاره‌ای به مستندسازی مطالبات از دستگاه‌های اجرایی داشت و گفت: طی پیگیری‌های صورت گرفته میزان مطالبات اداره اوقاف استان از دستگاه‌های اجرایی ۵۰۳ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲۴۷ میلیارد تومان با ارائه مدرک مستندسازی شده است.
کاروند بیان کرد: طی ۴ سال خدمت در پست مدیریت اوقاف٬ برای ۱۲ هزار هکتار آر اراضی موقوفات٬ مساجد و بقاع سند مالکیت صادر شد.

۲۴۷ میلیارد تومان از مطالبات اوقاف همدان مستندسازی شده است
اقدامات عمرانی اداره اوقاف از محل اجرای امینانه نیات نیز شروع به کار مجدد درمانگاه بهاءالملک ‌واقع در اعتمادیه از سر گرفته شد به‌گونه‌ای که ۳ سالی است توسط این درمانگاه خدمات رایگان دارو و درمان به ۳۲ روستای موقوفه‌ای بهاءالملک ارائه می‌شود.
تجهیز و بازسازی هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع) ملایر و کمک به ساخت اورژانس بیمارستان ملایر و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) از دیگر اقدامات عمرانی اداره اوقاف در حوزه دارو و درمان است.
وی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شایسته جناب حجت‌الاسلام زین‌العابدینی در پست مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: ایشان با تجربه ۴ ساله خود در مسئولیت امور اوقافی کشور عملکرد خوبی در عرصه موقوفات دارند که همراه با دلسوزی و اخلاص ایشان بی‌شک شاهد انجام اقدامات خوبی در مجموعه اوقاف استان خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha