پرچم آستان کریمه اهل بیت(ع) در جمع شیعیان ترکیه
کد خبر: 3825923
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

پرچم آستان کریمه اهل بیت(ع) در جمع شیعیان ترکیه

کانون خبرنگاران نبأ ــ جشن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت دهه کرامت با حضور شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز، رهبر شیعیان ترکیه در جمع پرشور بانوان شیعی این کشور در استانبول برگزار شد.

پرچم آستان کریمه اهل بیت(ع) در جمع شیعیان ترکیه

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم سالروز ولادت کریمه اهل‌ بیت(س) و گرامیداشت دهه کرامت در ترکیه به همت انجمن «زهراآنا»، تنها انجمن زنان شیعه ترکیه با حضور شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز، رهبر و جمعی از بزرگان شیعه این کشور روز گذشته، 18 تیر برگزار شد.

این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد زینبیه(س) استانبول با تلاوت آیات قرآن کریم با صوت یکی از قاریان جوان آغاز شد و سپس با خوشامدگویی و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها از سوی خانم اصلیحان اچیک، رئیس گروه جوانان انجمن «زهراآنا» و سپس سخنرانی زهرا کاچان، معاون انجمن، ادامه پیداکرد که وی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر از فعالیت‌های سال گذشته دختران زهراآنا تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز، رهبر شیعیان ترکیه طی سخنرانی خود دختران را به انتخاب الگوی دنیوی و اخروی همچون حضرت زهرا، حضرت زینب، حضرت خدیجه و حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیهن اجمعین) توصیه کرد.

در کنار این مراسم جشن تکلیف دختران تازه مکلف نیز برگزار شد و مکلفان از دروازه نمادین مکلفین عبور و از دست رهبر شیعیان هدایایی دریافت کردند. این دختران با خواندن سوره‌هایی از قرآن و اجرای سرود حضرت معصومه(س) جوی زیبا و معنوی به مراسم بخشیدند.

در این مراسم پرچم متبرکه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) مورد زیارت عموم قرار گرفت و در پایان مراسم نیز علاوه بر تقدیم هدیه به هم‌نامان بانوی کریمه اهل بیت(س) قرعه‌کشی انجام و به حضار شرکت‌کننده هدایایی اهدا شد. همچنین این مراسم از شبکه قدس تی‌وی ترکیه نیز پخش شد.

جلال بيطرفان

انتهای پيام

captcha