آمادگی اوقاف همدان برای بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت‌
کد خبر: 3825973
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

آمادگی اوقاف همدان برای بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت‌

گروه اجتماعی ــ مدیر امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف، برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید و به‌تبع اشتغال و تولید ثروت برای کشور است؛ در این‌ بین این مجموعه اعلام آمادگی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام می‌کند.

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشوربه گزارش ایکنا از همدان، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان روز گذشته، 18 تیرماه‌ برگزار شد و در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه استان همدان تقدیر ‌و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رضا حاجی زین‌العابدینی، به عنوان مدیر‌کل جدید این اداره معرفی شد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه در حوزه وقف عمل به نیت واقف امری لازم و ضروری است، ادامه داد: در بررسی روایات وقف به این مهم می‌توان پی برد که نیت واقف دارای تکثر بوده و می‌تواند در ابعاد مختلفی همچون ساخت بیمارستان، مدرسه، کمک به ایتام و بیماران و... مطرح شود.

شعبانی با بیان اینکه وقف‌ها باید به سمت‌وسو حوزه‌های علمیه نیز سوق یابد، ادامه داد: امروزه حوزه‌های علمیه نیازمند موقوفات هستند، همچنین احیاسازی موقوفات حوزه علمیه نیز از مواردی که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم مورد توجه اوقاف قرار گیرد.

مهرداد نادری‌فر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اظهار کرد: اوقاف و حوزه وقف یکی از مهترین موضوعات در کشور است و این مهم به جهت گستردگی در استان همدان از موضوعات دارای حائز اهمیت است لذا اقدامات و برنامه‌های این نهاد کاری ویژه است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: هرکس که طالب حضور در فعالیت‌های اوقاف است باید روحیه‌ای جهادی و آشنا به مسائل وقف در استان باشد که این مهم در مدت حضور حجت‌الاسلام کاروند در پست مدیریتی این مجموعه، قابل رؤیت بود.

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشور

اوقاف زنده است به مردم
نادری‌فر با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام زین‌العابدینی نیز از این دو ویژگی مهم برخوردارند، افزود: این مجموعه آمادگی کامل جهت همکاری با مدیر‌کل جدید اداره اوقاف استان را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، مدیر امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به اینکه اوقاف زنده است به مردم گفت: اگر مردم را از سازمان اوقاف کم کنیم سازمان اوقاف دیگر معنایی نخواهد داشت، مردم با نیت خیرخواهانه خود بخشی از اموال خود را حبس کرده و از سوی متولیان برای رفع نیازمندی‌های جامعه صرف می‌کنند.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه مسئله وقف باید از سوی روش‌های مختلف تبلیغ و تبیین شود، ابراز کرد: با تبلیغ وقف، راه برای مشارکت عموم مردم باز می‌شود، اگر انسان بتواند ثلث مال خود را در راه درست هدایت کند تا آن زمان که آن مال در زمین وجود دارد عواید و ثواب آن به فرد واقف خواهد رسید.

توجه به موقوفات در حوزه‌های علمیه‌
وی با اشاره به اینکه مردم باید آثار وقف را در گروه‌های هدف همچون درمان، آموزش، حوزه‌های علمیه، کمک به ایتام و ... ببیند، ادامه داد: نظام بهره‌وری در سازمان به‌خوبی تعریف‌ شده است که باید در این دوره شاهد کمال موقوفات در این حوزه بود.

روحانی‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‌های سازمان اوقاف، برنامه‌ریزی لازم جهت بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید و به‌تبع اشتغال و تولید ثروت برای کشور است؛ در این‌ بین این مجموعه اعلام آمادگی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان می‌کند.

مدیر امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: سازمان اوقاف آمادگی به‌کارگیری و حمایت از دانش، تخصص و ایده‌های جدید شرکت‌های دانش‌بنیان که موجب تولید محصولات استراتژیک و به‌تبع باز شدن گره‌ای از مشکلات کشور می‌شود را دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید حیات خویش را بیش از زمان حال بیابند، ابراز کرد: باید توجه ویژه‌ای به موقوفات در حوزه‌های علمیه شود تا عالمان وارسته‌ای به جامعه عرضه شوند.

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشورحجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: با پیگیری مسئولان و نمایندگان، اولین مرحله بازگشایی رقبه شاهزاده حسین(ع) تا قبل از ماه محرم اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با پیگیری مسئولان طی ۲ ماه اخیر ۱۳ هزار متر از اراضی متعلق به امامزاده محسن(ع) همدان هفته گذشته به این بقعه متبرکه بازگشت، با قول مساعدت مسئولان و دستگاه‌های متولی، ساخت زیرگذر امامزاده عبدالله(ع)همدان نیز با صحبت‌ها و پیگیری‌های انجام شده به زودی اجرایی خواهد شد.

مستندسازی ۲۴۷ میلیارد تومان از مطالبات اوقاف همدان ‌

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشورمدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه استان اشاره‌ای به مستندسازی مطالبات از دستگاه‌های اجرایی داشت و گفت: طی پیگیری‌های صورت گرفته میزان مطالبات اداره اوقاف استان از دستگاه‌های اجرایی ۵۰۳ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲۴۷ میلیارد تومان با ارائه مدرک مستندسازی شده است.

کاروند بیان کرد: طی ۴ سال خدمت در پست مدیریت اوقاف٬ برای ۱۲ هزار هکتار اراضی موقوفات٬ مساجد و بقاع سند مالکیت صادر شد.

اقدامات عمرانی اداره اوقاف از محل اجرای امینانه نیات نیز شروع به کار مجدد درمانگاه بهاءالملک ‌واقع در اعتمادیه از سر گرفته شد به‌گونه‌ای که ۳ سالی است از سوی این درمانگاه خدمات رایگان دارو و درمان به ۳۲ روستای موقوفه‌ای بهاءالملک ارائه می‌شود.

تجهیز و بازسازی هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع) ملایر و کمک به ساخت اورژانس بیمارستان ملایر و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) از دیگر اقدامات عمرانی اداره اوقاف در حوزه دارو و درمان است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رضا حاجی زین‌العابدینی، مدیر‌کل جدید اوقاف و امور خیریه استان همدان این مجموعه برای ترویج فرهنگ وقف، قرآن و اجرای امینانه واقفان در حوزه‌های مختلف و بهره‌وری بیشتر از موقوفات نیازمند کمک و یاری مسئولان، مردم، روحانیان و اصحاب رسانه است.

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشور

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشور

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشور

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشورآمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشور

آمادگی اوقاف در بهره‌مندی از موقوفات در بخش تولید ثروت در کشور
انتهای پیام

captcha