تفکیک نسل مداحی سنتی و متجدد از آسیب‌های این حوزه ‌است
کد خبر: 3826111
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

تفکیک نسل مداحی سنتی و متجدد از آسیب‌های این حوزه ‌است

گروه اجتماعی ــ رئیس کانون مداحان استان همدان بیان کرد: یکی از مشکلات عمده در فضای مداحی «تفکیک ۲ نسل مداحی سنتی و متجدد» است که لازم است پلی میان این دو نسل زده شود.

انفکاک بین ۲ نسل مداحی سنتی و متجدد؛ از آسیب‌های مداحی امروزبه گزارش ایکنا از همدان، سیدعباس صدرالدینی، رئیس کانون مداحان استان، امروز 19 تیرماه در نشست مدیر تشکل‌های دینی کشور با کانون مداحان استان، اظهار کرد: همانگونه که مداحی یکی از اثرگذارترین منبر‌ها در جامعه است یکی از آسیب‌پذیرین جایگاه و منبر‌ها نیز همان مداحی است‌.

رئیس کانون مداحان استان با اشاره به اینکه برای این مهم فکری خالصانه و عالمانه صورت گیرد، افزود: از آنجا که هیئت مداحی اصولاً دارای وسعت کاری بالایی هستند بنابراین هرکسی به سهم خود به دنبال کمک در این حوزه است.

صدرالدینی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در فضای مداحی تفکیک ۲ نسل مداحی سنتی و متجدد است که لازم است پلی میان این دو نسل زده شود که این مهم نیز با تشکیل کارگروهی متخصص و بهره‌مندی از حد و اندیشه در اشعار و برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه عملیاتی شود.

ضرورت شکل‌گیری شورای شعر در معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی
وی با اشاره به اینکه عدم ارتباط بین دو نسل مداحی در استان و کشور وجود دارد، گفت: رویکرد محتوایی با فرمی جدید همواره مورد تأکید این مجموعه در استان بوده است به گونه‌ای که باید شعرهایی با زبان امروز اما با تکیه بر اندیشه گفته شود.

صدرالدینی با اشاره به اینکه استان‌های حاشیه پایتخت نباید فراموش شوند، گفت: در بسیاری از استان‌ها سازگاری‌ها و ظرفیت‌هایی وجود دارد که به‌دلیل عدم توجه و یا بودجه بروی زمین مانده است که این مهم باید مورد حمایت مسئولان در سطوح بالاتر قرار گیرد.

صدرالدینی ضمن تأکید بر شکل‌گیری شورای شعر در معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: باید شورای شعری متشکل از 3 الی 4 نفر از خبرگان این حوزه تشکیل شود تا آسیب‌های این حوزه شناسایی و رفع و پلی میان دو نسل مداحی زده شود.
انتهای پیام

captcha