مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا در سارایوو + عکس
کد خبر: 3826186
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا در سارایوو + عکس

مراسم تشييع ۳۳ شهید سربرنیتسا با حضور رئیس جمهور ترکیه، مقامات عالی‌رتبه بوسنی و هرزگوین و سفیر ایران در سارایوو در این شهر برگزار شد.

 به گزارش ایکنا از سارایوو؛ پيكرهاي 33 شهيد تازه شناسايي شده فاجعه كشتار سربرنيتسا دیروز سه شنبه، 18 تیرماه با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، جمعي از مقامات عالی‌رتبه بوسني وهرزگوين و سفير جمهوري اسلامي ايران، در شهر سارايوو تشييع شد.

در اين مراسم كه علاوه بر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، شفیق جعفرویچ و ژلیکو کمشیچ اعضای مسلمان و کروات شوراي رياست جمهوري، باقر عزت بگوویچ رئیس پارلمان اقوام، حسین کاوازوویچ رئيس العلماء، چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و ديگر مقامات بوسني و هرزگوين حضور داشتند، حاضران با قرائت فاتحه و نثار گل با پيكرهاي اين شهيدان وداع كردند.

محمود حيدري سفير جمهوري اسلامي ايران در سارايوو به همراه جمعی از دیپلمات‌های  كشورمان از جمله حاضران در اين مراسم بودند كه با نثار گل با خانواده هاي اين شهيدان ابراز همبستگی كردند.

حيدري در گفت وگو با مقامات مسلمان حاضر در این مراسم، ضمن‌ ابراز تسليت، بر همبستگي ملت و دولت ايران با مردم بوسني و هرزگوين تأكيد كرد.

پيكر 33 شهيد بعد از اداي احترام مردم شهرهاي مختلف كه در مسير سربرنيتسا قرار دارند، روز  پنجشنبه اين هفته در مراسمي در قبرستان پوتوچاري به خاك سپرده خواهد شد

گفتنی است ياد قربانيان سربرنيتسا همه ساله با همكاري دولت ملي بوسني وهرزگوين و همچنين جامعه اسلامي اين كشور، گرامي داشته مي‌شود.

در راهپيمايي صلح كه از سال 2005 همه ساله به نشانه يادبود قربانيان سربرنيتسا برگزار مي‌شود، چندين هزار نفر مسافتي را به طول 120 كيلومتر، براي حضور در قبرستان پوتوچاري طی مي‌كنند.  در برنامه امسال راهپیمایی صلح گروهی از جوانان ایرانی نیز حضور دارند.

مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا در سارایوو + عکس

مراسم تشییع 33 شهید سربرنیتسا در سارایوو + عکس

انتهای پیام

captcha